Рішення №83
11.06.2017
Рішення №85
11.06.2017
Показати всі

Рішення №84

УКРАЇНА

ПЕРЕЧИНСЬКА РАЙОННА РАДА

     Пята  сесія  УІІ скликання

 

РІШЕННЯ

 

31.03.2016                               м.Перечин                                       №   84

 

 

Про звіт голови районної державної

адміністрації про здійснення повноважень,

делегованих  їй  районною радою

 

 

Відповідно до пункту 28 частини 1 статті 43 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, заслухавши та обговоривши звіт голови районної державної адміністрації Олефіра В.І. «Про здійснення повноважень, делегованих районною їй радою», районна рада вирішила:

 

  1. Звіт голови районної державної адміністрації Олефіра В.І. “Про здійснення повноважень, делегованих їй районною радою” взяти до відома (додається).
  2. Районній державній адміністрації (Олефір В.І.) і надалі здійснювати заходи щодо виконання делегованих повноважень, зокрема:

– виконання Програми економічного і соціального розвитку на 2016 рік;       – раціональне використання природних, трудових та фінансових ресурсів;

-здійснення постійного супроводу інвестиційних проектів у сфері промислового та сільськогосподарського виробництва;

-забезпечення своєчасного і у повному обсязі освоєння  капітальних вкладень, виділених на будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт об’єктів освіти, охорони здоров’я, транспортної інфраструктури району;

-виконання дохідної частини місцевих бюджетів;

-створення привабливого туристично-рекреаційного іміджу району.

 

  1. Контроль за виконанням цього рішення покласти на першого заступника голови районної державної адміністрації Ладомиряк М.П. та постійні комісії районної ради.

 

 

Голова ради                                                                              М.І.Ласкін

 

 

Звіт

голови районної державної адміністрації про здійснення повноважень, делегованих їй  районною радою за 2015 рік

Районна державна адміністрація спрямовує свою діяльність на забезпечення виконання Конституції і законів України, актів Президента та Кабінету Міністрів України, делегованих повноважень районною радою, рішень обласної та районної рад, розпоряджень голови обласної державної адміністрації та власних розпорядчих документів, направлених  на розвиток галузей економіки, забезпечення життєдіяльності соціальної сфери в населених пунктах  району і поліпшення добробуту населення.

Райдержадміністрація будує відносини з органами місцевого самоврядування, об’єднаннями громадян виключно на засадах законності, співпраці, спільної роботи на благо району.

З метою вирішення актуальних питань життєдіяльності району основні дії влади зосереджені на організації виконання завдань і заходів Програми соціально-економічного розвитку району, визначених пріоритетів роботи райдержадміністрації. Особлива увага приділяється питанням належного функціонування соціальної сфери, забезпечення сталої роботи підприємств, установ та організацій району, агропромислового комплексу та наповнення бюджетів усіх рівнів.

Відповідно до ст. 34 Закону України “Про місцеві державні адміністрації” та ст. 44 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” Перечинська  районна державна адміністрація спрямовує свою діяльність на реалізацію делегованих їй повноважень у тісній співпраці з місцевими радами, територіальними органами виконавчої влади, іншими суб’єктами господарювання району.

Напрямки діяльності райдержадміністрації систематично розглядались на засіданнях колегій та нарадах із залученням керівників управлінь, відділів районної державної адміністрації, голів виконкомів місцевих рад, депутатів районної ради, представників підприємств та організацій, що діють на території району.

Створений механізм управління соціально-економічним розвитком в районі відзначився системністю та конструктивністю підходів, завдяки чому вдалося досягти певних позитивних зрушень у стабілізації виробничого сектора та вирішенні соціальних проблем.

 

Одним із завдань управління економічного розвитку і торгівлі районної державної адміністрації є виконання делегованих рішенням районної ради повноважень та прийнятих на сесіях ради Програм, проектів, тощо.

Програму економічного і соціального розвитку району на 2015 рік та  основні напрями розвитку на 2016-2017 роки розроблено управлінням економічного розвитку і торгівлі райдержадміністрації спільно зі структурними підрозділами райдержадміністрації, виконкомами міської, сільських рад, керівниками відповідних підприємств, установ та організацій району. Програму затверджено рішенням  районної ради від 13 січня 2015 року № 467.

Метою розроблення Програми є забезпечення оптимального балансу інтересів держави, місцевих органів влади та самоврядування, відновлення економічного зростання на базі інвестиційної складової, що стане базовою передумовою для розв’язання соціально-економічних проблем та підвищення добробуту населення

У  2015 році (за звітний період)  вдалося забезпечити збільшення у порівнянні з  відповідним періодом 2014 року:

– обсягів реалізованої промислової продукції  (за 2015р. оперативні дані) – на 51,3 відс.;

– обсягів реалізованих послуг (9 міс.) – на 31,9 відс.,( які склали 12539,9 тис. грн.);

– обсягів роздрібного товарообороту (за 9 міс.) – на 10,7 відс.;

– обсягів надходжень до бюджетів всіх рівнів (за 11 міс.) – на 26,9 відс., (які склали майже 50,7 млн. грн.);

– доходів місцевих бюджетів  (за 11 міс.) – на 33,2 відс.,( що склало 25,8 млн. грн.);

– розміру середньомісячної заробітної плати в цілому по району (за 9 міс.) – на 8,4 відс. ( і її розмір  склав 2997 грн.);

– обсягів  введення в експлуатацію житла (за 9 міс.) – на 38,9 відс.,  введено 3720 м. кв. житла.

Створено 348 нових робочих місць, що складає 128,4 відс. річного завдання.

Забезпечено прибутковий фінансовий результат в цілому по району за 9 місяців 2015 року у розмірі 47,7 млн. грн. (оперативні дані).

Робота райдержадміністрації, органів місцевого самоврядування у 2015 році спрямовувалась на залучення усіх джерел фінансування на будівництво, реконструкцію та зміцнення матеріальної бази закладів соціальної сфери, об’єктів комунального призначення, введення в дію яких дозволяє поліпшити соціально-економічне становище окремих територій та району в цілому і виконати соціальні зобов’язання перед населенням.

Зокрема, у 2015 році  фінансувалось проведення  робіт з:

реконструкції системи опалення в ДНЗ “Теремок”;

реконструкції системи опалення в ДНЗ “Веселка’;

капітального ремонту із заміною віконних та дверних конструкцій Ворочівського ДНЗ;

реконструкції системи опалення дошкільного навчального закладу в с. Ворочево;

капітального ремонту ДНЗ  в с.Зарічево;

реконструкції будівлі ДНЗ в с.Т.Поляна;

капітального ремонту ДНЗ в с.Т.Ремета;

реконструкції системи опалення Раківського сільського клубу;

реконструкції клубу с.Дубриничі;

капітального ремонту адмінбудинку Зарічівської сільської ради;

реконструкції покрівлі адмінбудинку Порошківської сільської ради;

капітального ремонту із заміною вікон Порошківської ЗОШ І-ІІІ ступенів;

капітального ремонту будівлі Т.Реметівської сільської ради із заміною віконних та дверних конструкцій;

будівництва вуличного освітлення с.Вільшинки;

будівництва котельні та системи парового опалення Вільшинківського  навчально-виховного комплексу ЗОШ І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад;

капітального ремонту даху Перечинського районного будинку культури;

капітального ремонту лікарняного ліфта;

капітального ремонту по заміні вікон та дверей хірургічного корпусу та відділення Перечинської ЦРЛ;

реконструкції котельні Сімерківської ЗОШ І-ІІ ступенів;

реконструкції котельні із встановленням твердопаливного котла Т.Бистрянської ЗОШ І-ІІ ступенів.

П. 1.2 Відповідними  службами райдержадміністрації подаються пропозиції до відповідних програм з питань соціально-економічного і культурного розвитку області.

П. 1.3 Райдержадміністрацією приділяється значна увага ефективному використанню природних рослинних ресурсів, що є резервом по створенню нових робочих місць та додаткових надходжень до бюджетів всіх рівнів.

У 2015 році заготівлю природних рослинних ресурсів місцевого значення здійснювали  3 заготівельні організації,  якими отримано дозволи на заготівлю 20,0 тонн  чорниці  проти 59,3 тонни у минулому році, 21,8 тонн ожини проти 15 тонн у 2014 році.  Сплачено до місцевих бюджетів  25,4 тис.грн.  проти 41,8 тис. грн.  у 2014 році. Таке зменшення спричинено тим, що у поточному році розпорядженням голови облдержадміністрації  пізно затвердились ліміти використання природних рослинних ресурсів.

П. 1.5. Економіка району не може розвиватись належним чином без залучення інвестицій. З цією метою та для сприяння розвитку економічних, торгових зв’язків, запровадженню інвестиційних і інноваційних проектів райдержадміністрацією у поточному році:

розроблено та оформлено у вигляді буклетів (як презентаційного матеріалу)  інформацію про основні промислові підприємства району та наявні інвестиційні пропозиції району;

розроблено інвестиційні пропозиції району, які включено до каталогу інвестиційних пропозицій Закарпатської області на 2015 рік;

прийнято участь у інвестиційному форумі “Закарпаття – бізнес в центрі Європи”, який відбувся 8 жовтня 2015 року в облдержадміністрації за участю представників дипломатичного корпусу іноземних держав, торгово-промислових палат інших областей, бізнесових кіл та керівників підприємств області (у вигляді буклетів представлено інформацію про основні підприємства, туристичні заклади та наявні інвестиційні пропозиції  району,  у формі експозиції представлялась основна продукція, що виробляється в районі);

прийнято участь у Презентації інвестиційного та економічного потенціалу Закарпатської області, що проходив 15 грудня 2015 року в конференц-залі готелю “Унгварський” за участю дипломатичних представників іноземних сусідніх держав: Чехії, Угорщини та Румунії  (представлено презентацію проекту “Курорт Воєводино запрошує”).

За період іноземного інвестування станом на 01 жовтня 2015 року обсяг залучених іноземних інвестицій склав 2563.3 тис. дол. США, проти 3005,8 тис. дол. США  на початок 2015 року.  Іноземний капітал  залучено на 18 підприємств району.

За видами економічної діяльності найбільшу суму прямих іноземних інвестицій вкладено у промисловість 2555,6 тис. дол. США або 99,7 відс. від загального обсягу.

За 9 місяців 2015 року в економіку району  залучено 37,5 тис.дол.США прямих іноземних інвестицій. У структурі прямих іноземних інвестицій – 100 % склали грошові внески.

Країнами – інвесторами стали:  Італія, Литва, Німеччина, Словаччина, Угорщина, Чехія, Швейцарія, Сербія, Ізраїль, Кіпр, Беліз, Сполучені Штати Америки.

Співробітництво з міжнародними організаціями у 2015 році в районі продовжувалось. Зокрема, розпочато впровадження  проекту “Реконструкція котельні з влаштуванням твердопаливного котла Сімерківської ЗОШ І-ІІ ступенів” у рамках  меморандуму про поглиблення співпраці  між Пардубіцьким краєм та Закарпатською  обласною радою.

Відповідними службами райдержадміністрації координується робота щодо залучення в порядку, встановленому чиним законодавством, підприємств,  установ та організацій, які не належать до комунальної власності, до участі в обслуговуванні населення району.

Реалізація продовольчих та непродовольчих товарів, надання послуг ресторанного господарства населенню району здійснюється через 295 об’єкти роздрібної торгівлі, в тому числі – 208 закладів торгівлі (кіоски, магазини) , 86 закладів ресторанного господарства (ресторани, кафе, бари, їдальні) та 1 ринок.

Як свідчить аналіз діючої торговельної мережі, власниками торговельних об’єктів, в основному, є приватні підприємці – фізичні особи  (97,3 % до загальної кількості закладів по району).

За місцем розташування в місті зосереджено 33,4 відс. об’єктів роздрібної торгівлі та ресторанного господарства, решта – в сільській місцевості.

Для забезпечення населення продуктами харчування та сільгосппродукцією за цінами виробників та з метою стабілізації цінової ситуації в районі у 2015 році організовувались ярмарки із продажу сільськогосподарської продукції та продуктів її переробки.

Загальний обсяг роздрібного товарообороту підприємств – юридичних осіб за 9 місяців 2015 року становив 52,1 млн. грн., що більше відповідного періоду 2014 року у порівняних цінах на 10,7 відс.

Сфера послуг району, як і сфера торгівлі, належить приватним підприємцям – фізичним особам і включає в себе майстерні по: ремонту та пошиттю одягу,  ремонту автомобілів, ремонту взуття, надаються також фото-послуги, перукарські послуги, послуги з оброблення деревини та виробництво виробів з деревини, стоматологічні і інші косметичні послуги.

Обсяг реалізованих послуг підприємствами-юридичними особами за січень-вересень 2015 року склав 12539,9 тис. грн., що більше у порівнянні з відповідним періодом попереднього року на 31,9 відс.

На даний час мережа туристично-рекреаційних та готельних закладів району нараховує 10 об’єктів (юридичних  осіб), що здійснюють діяльність у сфері сільського туризму, це дозволяє одночасно розмістити близько 900 осіб.

З метою забезпечення розвитку туризму та підвищення ефективності роботи туристично-рекреаційних закладів, залучення інвесторів для створення нових туристичних об’єктів та розбудови відповідної інфраструктури у районі проводиться відповідна робота.  Зокрема:

– організовуються наради з приватними підприємцями, що здійснюють діяльність у сфері туризму на території району

– приймається участь у виставках, семінарах, конференціях (семінар – навчанні у рамках проекту “Карпатський туристичний шлях”, с.Кострино, В.Березнянського р-ну, науково-практична конференція “Шляхи комплексного розвитку туризму в Карпатському регіоні”, у виставці – ярмарку “Турєвроцентр Закарпаття – 2015”); Міжнародній туристичній виставці “Україна. Подорожі. Туризм.” (м.Київ), Міжнародному форумі туристичної індустрії та гостинності (м.Львів), Міжнародна туристична виставка “MITT” .

– з метою пропаганди туристичного продукту:

підготовано та надано матеріали про туристично-рекреаційний потенціал району для розміщення в журналі “Туристичними стежками Закарпаття”;

діє туристично-інформаційний центр (підрозділ БФ “Центр громадських ініціатив”), у якому туристи мають змогу отримати інформацію про туристично-привабливі об’єкти району, скористатися послугою бронювання білетів, організацією екскурсій із супроводом та можливістю поселення у приватному секторі;

спільно із сільськими радами зібрано інформацію  для довідника про історію та туристичну привабливість району;

надано інформацію про туристично-рекреаційні заклади району для розміщення у довіднику “Закарпаття  державне”;

виготовлено біл-борди про мережу туристично-рекреаційних закладів району.

Розпорядженням голови райдержадміністрації схвалено Програму розвитку туризму на 2016- 2020 роки.

Спільно з районним центром зайнятості проводяться семінари з організації зеленого туризму, яких протягом 9 місяців 2015 року проведено 16 семінарів, де взяло участь 186 осіб.

З метою здійснення  аналізу діяльності у сфері туризму щомісячно проводиться моніторинг показників діяльності туристистично-рекреаційних закладів району.

Протягом 2015 року туристичними закладами району надано послуг на суму 12,7 млн. грн., проти 7,0 млн. грн.. у відповідному періоді минулого року. Сплачено за цей же період податків до бюджету у сумі 1044,3 тис. грн., що на 49 відс. більше минулорічного періоду.

 

Протягом 2015 року в галузі бюджету та фінансів здійснено комплекс робіт по складанню та  виконанню районного бюджету.

У грудні 2015 року розроблено показники проекту районного бюджету на 2016 рік та подано на розгляд сесії районної ради, який затверджено  сесією районної ради 24 грудня 2015 року. Розроблено та доведено трансферти низовим бюджетам на фінансування дошкільної освіти та закладів культури на 2016 рік.

Ведеться аналіз та контроль за станом розрахунків за енергоносії та інші житлово-комунальні послуги бюджетними установами, що фінансуються з місцевого бюджету, стан виплати заробітної плати бюджетними установами району, контроль за недопущенням заборгованості з цих виплат та інших захищених видатків.

Постійно здійснюється моніторинг та контроль за виконанням доходів районного та зведеного бюджетів району, в тому числі в розрізі низових бюджетів як по загальному так і спеціальному фондах місцевого бюджету.       За підсумками 2015 року виконання доходів загального фонду в частині податків та обов”язкових платежів забезпечено всіма бюджетами.

Виконання доходів місцевих бюджетів району в частині податків і платежів за січень-грудень 2015 року забезпечено на 112,3 відсотка.  При уточненому плані доходів на звітний період 25683,3 тис.грн, фактично поступило 28836,4 тис.грн, сума перевиконання по району склала 3153,0 тис.грн.

За рахунок перевиконання доходів загального фонду по всіх бюджетах протягом року спрямовано на видатки 6015,0 тис.грн., в тому числі по районному бюджету 2347,6 тис.грн.

До спеціального фонду місцевого бюджету в частині надходжень коштів від відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва по району надійшло 5,9 тис.грн., в тому числі до районного бюджету 1,2 тис.гривень та 4,7 тис.гривень до Зарічівського сільського бюджету. Протягом 2015 року такі кошти не використовувались.

З метою здійснення прогнозування надходжень до місцевих бюджетів, та врахування в показниках проекту державного бюджету на наступний рік, надано пропозиції щодо очікуваних надходжень за 2015 рік та прогноз  надходжень на 2016-2018 роки у розрізі платежів, що надходять до місцевих бюджетів.

Видаткова частина зведеного бюджету району по загальному фонду за 2015 рік при уточненому плані на звітний період 192613,9 тис. грн. виконана в сумі 187109,8 тис. грн., тобто виконання складає 97,1 відсотків.

Протягом  2015 року з резервного фонду районного бюджету профінансовано на запобігання та ліквідацію надзвичайних ситуацій кошти в сумі 53,1 тис. грн.

Стовідсотково профінансовано кошти іншої додаткової дотації низовим бюджетам на фінансування дошкільних закладів, закладів культури  в сумі 8925,8 тис. грн. та стабілізаційної дотації в сумі 2627,7 тис. грн.

У 2015 році у першочерговому порядку проводилося фінансування захищених статей видатків, тобто на оплату праці з нарахуваннями використано 79408,9 тис. грн., медикаменти – 1272,4 тис. грн., харчування – 3806,5 тис. грн., енергоносії – 6208,5 тис. грн., на інші виплати по захищених статтях (допомога сім’ям з дітьми, пільги та субсидії, пільгові медикаменти)  – 73517,9 тис. грн. Заборгованість за захищеними статтями відсутня.

Вільний залишок коштів, який склався на початок 2015 року по загальному фонду місцевих бюджетів району в сумі 3603,2 тис.грн. розподілений на видатки в сумі 3542,0 тис.грн., в тому числі: на оплату праці з нарахуваннями – 471,5 тис.грн., на оплату енергоносіїв – 188,9 тис.грн., на медикаменти – 10,0 тис.грн., на продукти харчування – 56,0 тис.грн., на капітальні видатки – 1424,8 тис.грн., на інші видатки – 1390,8 тис.грн.

Від перевиконання дохідної частини загального фонду спрямовано на видатки кошти в сумі 6015,0 тис.грн., в тому числі: на оплату праці з нарахуваннями – 1518,1 тис.грн., на оплату енергоносіїв – 238,6 тис.грн., на продукти харчування – 136,3 тис.грн., на капітальні видатки – 1265,5 тис.грн., на інші видатки – 2832,5 тис.грн.

Видаткова частина зведеного бюджету району по спеціальному фонду за 2015 рік ( без власних надходжень) при уточненому плані на звітний період 17843,0 тис. грн. виконана в сумі 12832,2 тис. грн., тобто виконання складає 71,9 відсотків.

На виконання пунктів 1.1, 1.13 рішення другої сесії ІУ скликання районної ради від 27 червня 2002 року №15 “Про делегування повноважень районної ради Перечинській районній державній адміністрації” відділ освіти, молоді та спорту райдержадміністрації інформує, що у Перечинському районі  функціонують 24 загальноосвітні навчальні заклади, серед яких:

5  загальноосвітніх  шкіл І-ІІІ  ступенів, 1   Перечинська  гімназія  ІІ-ІІІ ступенів суспільно-гуманітарного напрямку, 12   загальноосвітніх шкіл І-ІІ ступенів (у тому числі Перечинська загальноосвітня школа-інтернат  І-ІІ ступенів Закарпатської обласної ради  та  2 НВК: Новоселицька  загальноосвітня  школа  І-ІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад та Вільшинківський НВК загальноосвітня школа  І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад), а також 6  загальноосвітніх  шкіл І ступеня.

До  25 груп  продовженого дня залучено 750 учнів  1-4 класів.

У 2015-2016 навчальному році в освітніх закладах району навчається 4098 учнів.

У Перечинській дитячо-юнацькій спортивній школі займаються 480 юних спортсменів, а в Перечинському будинку дитячої та юнацької творчості – 750 гуртківців.

У 18 дошкільних  навчальних  закладах (2 із них- у  складі Новоселицького  та  Вільшинківського навчально-виховних  комплексів)   виховуються  1088 дітей.

У 2015 році успішно реалізовувалася районна програма “Обдарована дитина на 2011-2015 роки”. На виконання даної програми у 2015 році було використано 54654 грн. Відділом освіти, молоді та спорту Перечинської РДА було ініційовано прийняття змін до районної комплексної програми на 2015-2017 роки щодо соціальної підтримки, адаптації військовослужбовців учасників антитерористичної операції та членів їх сімей, вшанування пам’яті загиблих, завдяки чому учні навчальних закладів району (діти учасників АТО) були забезпечені безкоштовним гарячим харчуванням  на протязі листопада-грудня 2015 року.

У 2015 році в освітніх установах  проведено  наступні капітальні ремонти та реконструкції :

– капітальний ремонт із заміною вікон Порошківської ЗОШ І-ІІI ступенів- 485 тис.грн.;

– реконструкцію котельні із встановленням твердопаливного котла   Тур’я –  Бистрянської  ЗОШ   І-ІІ ступенів на суму 600 тис.грн;

– завершення реконструкції системи теплопостачання ЗОШ I-III ступенів с. Дубриничі на суму 249,447 тис грн.;

-будівництво котельні НВК с.Вільшинки на суму 300 тис грн;

– придбання насосів для котельні ЗОШ I-II ступенів с.Полянська Гута на суму 30 тис грн.;

–  завершення робіт по заміні віконних конструкцій Перечинської ЗОШ I-III ступенів на суму 296,550 тис. грн.;

Для співфінансування проекту по програмі співпраці з Пардубицьким краєм  (Республіка Чехія) рішенням сесії районної ради виділено кошти в сумі 100 тис. грн. (Пардубицький край-300 тис.грн.) для реконструкції котельні ЗОШ I-II ступенів с.Сімерки, із яких використано 283 тис. грн.

На виконання потокових ремонтів виділено кошти в сумі 476,200 тис. грн.: на проведення  ремонту приміщень Сімерківської ЗОШ І-ІІ ступенів-  15 тис. грн; заміни димохідної труби ЗОШ I-II ступенів с.Полянська Гута – 40 тис. грн. ; встановлення зовнішньої каналізації у ЗОШ I-II ступенів с. Тур’я- Поляна 45 тис. грн ; встановлення зовнішньої каналізації у ЗОШ I-III ступенів с. Дубриничі – 47 тис. грн.; ремонт рубероїдного покриття даху ЗОШ I-III ступенів с.Тур’я-Ремета-71 тис. грн.; встановлення системи блискавко захисту на будівлях ЗОШ с. Туриця і с.Раково – 20 тис. грн.;заміна зовнішньої електропроводки в ЗОШ I-III ступенів с.Порошково – 12 тис. грн.; улаштування навісу Сімерківської ЗОШ – на суму 15 тис. грн.; ремонт санвузлів Сімерківської ЗОШ – на суму 20 тис. грн. ; ремонт віконних відкосів Перечинської ЗОШ – 37 тис. грн. ; реконструкція огорожі Зарічівської ЗОШ – 94 тис. грн.  ; встановлення огорожі Вільшинківського НВК – 38 тис. грн..

Для придбання меблів  для загальноосвітніх установ району на 2015 рік виділено 99 тис.грн. Закуплено пластикові вікна і двері для ЗОШ с. Т.-Бистра, с.Т.-Поляна, с.Дубриничі з метою облаштування протизахисних споруд цивільного захисту населення на суму 46 тис. грн. На решту суми (53 тис. грн.) закуплено класні дошки для всіх загальноосвітніх навчальних закладів району. Департаментом освіти і науки ОДА за підтримки обласної ради виділено 10 комплектів меблів (парти і стільці) для першокласників, які розподілено по  школах  району.

Предметом постійного аналізу є  стан  охоплення  дітей  дошкільною  освітою та вжиття невідкладних заходів щодо стовідсоткового охоплення п’ятирічок різними формами дошкільної освіти, сприяння подальшому розвитку мережі дошкільних навчальних закладів та охопленню до 85 % дітей дошкільною освітою.  Із цією метою передбачено  відкриття  додаткових  груп  на базі приміщень розформованого міжшкільного навчально-виробничого комбінату у селі Тур’я – Ремета. Питання  відкриття в ДНЗ району додаткових  груп  залишається і надалі актуальним,  оскільки  його вирішення дало б змогу збільшити відсоток охоплення дітей  дошкільною освітою, а кошти для цього  передбачаються виключно  бюджетами сільських рад.

Для забезпечення навчальних закладів твердим паливом виділено 577218,40 тис.грн., а саме: на придбання вугілля – 99900 грн. (завезено у школи району);                                                                            для закупівлі дров  – 377724,40 грн.,  для закупівлі палет – 99594 тис.грн. (для Дубриницької ЗОШ ).

Для організації харчування школярів у 2015 році було виділено 2 615112 грн., (функціонують 17 шкільних їдалень та 8 буфетів). Харчувалися безкоштовно 1809 учнів 1-4 класів та 253 школярі  пільгових категорій  ЗНЗ  І-ІІІ  та І-ІІ ступенів. У 2-х загальноосвітніх школах І ступеня діти  отримували  булочку та чай (с.Мокра та с.Липовець). На 2016 рік виділено 917,4 тис.грн. тільки для забезпечення гарячими обідами дітей пільгових категорій(відповідно до Закону України 24.12.2015 № 911 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України”).

Відділом освіти, молоді та спорту  централізовано забезпечено всі школи дезінфікуючими ( на суму 18 тис грн) та миючими засобами, відповідним посудом.

У всіх освітніх закладах району створено відповідні умови для творчого, інтелектуального, духовного та фізичного розвитку дітей.

Наказом МОН України від 16 червня 2015 року №641 затверджено Концепцію національно-патріотичного виховання дітей і молоді, заходи щодо реалізації якої зобов’язують кожного вчителя під час викладання свого предмету втілювати основні її положення.

У навчальних закладах району   проводяться тематичні заходи, присвячені героїчним подвигам українських воїнів, боротьбі за територіальну цілісність і незалежність України. Посилено співпрацю з представниками військового комісаріату з питань підготовки молоді до збройного захисту держави. На базі відділу прикордонної служби “Новоселиця”  проведено навчально-польові збори з юнаками випускних класів.

Основою патріотичного виховання є також краєзнавча робота. Школярі активно долучаються до пошуково-краєзнавчої роботи, адже патріотичне виховання школярів починається з пізнання своєї Малої Батьківщини.

Уже сьогодні до військово-патріотичного виховання та до військової справи почали підходити по-іншому. Прийшло усвідомлення того, що юнаки і дівчата ще зі шкільної лави повинні знати основи відповідно військової та медичної справи. Внесено зміни до навчальної програми “Захист Вітчизни” (наказ МОН 30 липня 2015 №826).

З ініціативи педагогів школи-інтернату у лютому 2015 року зібрані кошти для виготовлення та встановлення меморіальної дошки колишньому випускнику Перечинської ЗОШ-інтернату І-ІІ ст. Михайлу Кулі, який загинув 17.06.2014 року у бою з терористами в районі м. Щастя Луганської області.

У вересні 2015 року в Перечинському будинку дитячої та юнацької творчості та загальноосвітніх начальних закладах району відбулася зустріч лідерів учнівських колективів загальноосвітніх шкіл району з військовими, які повернулися із зони АТО.

21 вересня, у Міжнародний день миру, розпочалася акція “Маскувальна сітка  для воїнів АТО руками дітей”. Її  підтримали вихованці Перечинського будинку дитячої та юнацької творчості та учні загальноосвітніх шкіл району, які сплітали маскувальну сітку 2 жовтня 2015 року на площі Народній під час проведення осіннього ярмарку в м.Перечин.

Проведення заходів з національно-патріотичного виховання висвітлювалось у районній газеті “Народне слово” та на сайтах освітніх установ району.

Охорона здоров’я району представлена відділом охорони здоров’я Перечинської райдержадміністрації; Перечинською центральною районною лікарнею на 127 стаціонарних ліжок та поліклінікою на 240 відвідувань в зміну і комунальним закладом “Перечинський районний центр ПМСД” з потужністю 488 відвідувань в зміну та денним стаціонаром на 45 ліжок. Потужність амбулаторно-поліклінічних закладів району складає 728 відвідувань в зміну.

Бюджет по галузі охорони здоров’я на 2015 рік становить 23983643 грн. проти 20054200  грн. в 2014 році. Заклади охорони здоров’я профінансовано на 23261100 грн. або 97% від річного плану проти 19920400 грн. або 99,3%  за 2014 рік. Витрати бюджетних коштів в розрахунку на 1-го жителя зросли і складають 725,66 грн. проти 624,3 грн. за 2014 рік.

По фонду заробітної плати з нарахуваннями профінансовані видатки склали 18588200 грн. проти 14988700 грн. в 2014 році або 100% від запланованих. В порівнянні з 2014 роком видатки на заробітну плату зросли на 3599500 грн.

Видатки на медикаменти в 2015 році склали 1754000 грн. або 99,94% від річного плану проти 1432800 грн. або 99,9% від річного плану в 2014 році. Видатки на медикаменти на 1 ліжкодень у 2015 році склали 29,72 грн. проти 26,51 грн. в 2014 році (в т.ч. за рахунок коштів місцевого бюджету – 27,87 грн. (проти 26,31 грн.); за рахунок централізованого постачання – 1,85 грн. проти 4,71 грн. в 2014 році).

Видатки на харчування на 1 ліжкодень в 2015 році знизилися і складають 10,87 грн. проти 16,90 грн. в 2014 році; в т.ч. для інвалідів ВВВ – 10,87 грн. проти 30 грн., для дітей до 1-го року – 10,87 грн. проти 19 грн.

У лікувальних закладах району працює 76 лікарів та 167 осіб середнього медичного персоналу, що відповідно складає 23,7 та 52,1 на 10 тис. населення.

Штатних посад лікарів ЗПСМ в районі становить 7,1 на 10000 населення (22,75 посад на 32055 нас.), штатних посад середнього медичного персоналу ЗПСМ – 12,9 на 10000 населення (41,5 посад на 32055 нас.).

Укомплектованість фізичними особами штатних посад сімейних лікарів складає 79,12% (18 фізичних осіб на 22,75 ст.) проти 75,6% за 2014 рік. Вакансії відмічаються по Сімерській АЗПСМ – 1,0 ст.; Туричківській АЗПСМ – 0,75 ст.; Т.Реметівській АЗПСМ – 1,0 ст.; Раківська АЗПСМ – 1,0 ст.

Демографічна ситуація в районі, в цілому, залишається стабільною. Рівень народжуваності в 2015 році в порівнянні з 2014 роком знизився з 18,0 на 1000 населення до 15,5. Загальна смертність населення є майже на рівні 2014 року і складає 14,2 на 1000 населення проти 13,6. Показник природного приросту є позитивним і складає 1,3 проти 4,5 за 2014 рік.

Малюкова смертність в 2015 році зросла і складає 15,07‰ проти 8,52‰ в 2014 році (померло 8 малюків проти 5). Мертвонароджуваність в 2015 році знизилася і складає 4,02‰ проти 8,62‰ в 2014 році (2 випадки мертвонароджуваності проти 5).  Постнеонатальна смертність є на рівні 2014 року і складає в 2015 році 5,65‰ проти 5,11‰ (померло по 3-є малюків).  Материнської смертності в районі впродовж звітних років не реєсрувалося.

Рівень первинної інвалідності осіб працездатного віку є на рівні минулого року і складає 45,59 на 10 тис. нас. прац.віку проти 44,94 (вперше визнано інвалідами в 2015 році 79 осіб проти 78 в 2014 році). Рівень первинної інвалідності дитячого населення  складає в 2015 році 25,37 на 10 тис. дит. нас. проти 27,07 в 2014 році (вперше визнано інвалідами 21 дитину проти 22).

Кількість пологів протягом звітних років знизилася з 403 в 2014 році до 348 в 2015 році. Своєчасність проведення первинного вакцинального комплексу дітям до 1-го року виконано в 2015 році на 26,98% проти 59,43% в 2014 році.

Охоплення туберкулінодіагностикою дитячого населення віком від 1 до 3 років значно знизилося в 2015 році до 49,51 на 1 тис. проти 128,77; охоплення тубдіагностикою дитячого населення віком від 4 до 14 років є на рівні 2014 року і складає 722,57 на 1 тис. проти 720,15.

Охоплення новонароджених вакцинацією БЦЖ  в 2015 році знизилася до 55,37% проти 82,55% в 2014 році.

Хірургічна активність дещо зросла в 2015 році і складає 51,36% проти 42,81%. Післяопераційна летальність в 2015 році склала 2,63% (помер 1 хворий) – в 2014 році післяопераційної летальності не було.

Забезпеченість населення стаціонарними ліжками в районі складає  39,62 на 10 тис. населення; в денних стаціонарах – 14,04 на 10 тис. населення. Виконання ліжкоднів по стаціонару Перечинської ЦРЛ за 2015 рік складає 92,5% проти 94,6% за 2014 рік. Виконання ліжкоднів у деному стаціонарі Центру ПМСД в 2015 році складає 90,5% проти 87,8% в 2014 році.

Матеріально-технічний стан закладів не відповідає табелю оснащення.

Невідповідність фінансування державному замовленню на медичні послуги.

В районі відсутня можливість мотивації медичних працівників до роботи в сільській місцевості.

Необхідно збільшити асигнування на охорону здоров’я.

Забезпечити медичні заклади медичним обладнанням відповідно до сучасних вимог.

У сфері регулювання земельних відносин підготовка питань про визнання у встановленому законом порядку території, вибір, вилучення (викуп) і надання землі для містобудівних потреб, визначених містобудівної документацією здійснюється відповідно до Земельного кодексу України та Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності”.

Проекти землеустрою щодо відведення земельної ділянки у межах населеного пункту розробляється з урахуванням положень плану зонування та/або детального плану території, відповідно до частини 1 ст. 24 “Особливості регулювання земельних відносин при здійсненні містобудівної діяльності”  Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності”.

Детальний план територіїза межами населених пунктів розробляється відповідно до схеми планування території ( частини території ) району та / або області з урахуванням державних і регіональних інтересів. На підставі та з урахуванням положень затвердженого детального плану території може розроблятися проект землеустрою щодо впорядкування цієї території для містобудівних потреб, який після його затвердження стає невід’ємною частиною  детального плану території, що передбачено ст. 19 ” Детальний план території” зазначеного закону.

Координація в районі діяльності місцевих землевпорядних органів. На даний час на території району зареєстровані три землевпорядні організації, а саме:

– Приватне підприємство Закарпатський геодезично-кадастровий центр “Земля”, яке свою діяльність проводить на підставі ліцензії на проведення робіт із землеустрою серія АД № 034045 від 12.04.2012 р. та кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника  Попович О.Є. від 18.01.2013 р. № 001431.

–  Приватне підприємство “Закарпатгеопроект” яке свою діяльність проводить на підставі ліцензії на проведення робіт із землеустрою серія АГ № 579014 від 08.09.2011 року та кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника  Герасимюк М.М. від 28.05.2013 р. № 003485.

Здійснюється постійний контроль за дотриманням законодавства у сфері розроблення документації із землеустрою ліцензіатами, роз’яснюється положення земельного законодавства ( змін до законодавства ) з приводу регулювання земельних відносин на території району.

За 2015 рік сектором містобудування та архітектури видано шість містобудівних умов та обмежень для оформлення вихідних даних для проектування будівництва та реконструкції об’єктів, п’ятдесят один будівельний паспорт на які інспекцією держархбудконтролю в Закарпатській області відповідно надано повідомлення про початок будівельних робіт.

Крім того сектором видано двісті два  висновки щодо відведення земельних ділянок у власність для будівництва та обслуговування житлових будинків, господарських будівель, ведення особистого селянського господарства, та інших.  На даний час відповідно до Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності” розроблені  “Районна Програма виготовлення та коригування генеральних планів населених пунктів Перечинського району на 2016-2018 роки” на загальну суму 4582,0 тис.грн. та  ” Програма схеми  планування території Перечинського району на 2016 – 2018 роки” на суму 250 ,0 тис.грн., “Програму створення та впровадження містобудівного кадастру Перечинського району на 2014 ? 2018 роки” на суму 54,0 тис.грн.

Кошти на реалізацію даних Програм не виділялись.

Міській та сільським радам, відповідно до Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності”, було рекомендовано передбачити в своїх бюджетах на 2016 рік кошти для виготовлення або коригування генеральних планів населених пунктів.

На виконання делегованих повноважень у сфері цивільного захисту райдержадміністрацію  протягом 2015 року проведено ряд заходів направлених на недопущення та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на території району.

Головою райдержадміністрації протягом даного періоду схвалено 23 розпорядження з питань захисту населення від наслідків надзвичайних ситуацій.

Підготовлено та проведено 23  засідання комісії з питань ТЕБ та НС райдержадміністрації, розглянуто 67 питань, прийнято відповідні рішення. На засіданнях комісії з питань ТЕБ та НС були затверджені плани заходів направлених на попередження надзвичайних ситуацій та ліквідацію їх наслідків.

В райдержадміністрації  проведено засідання робочої групи по питанню попередження надзвичайних ситуацій у природних екосистемах у період встановлення високого класу пожежної небезпеки на території Перечинського району. Затверджено план додаткових заходів щодо недопущення пожеж та надзвичайних ситуацій у природних екосистемах.

В розрізі делегованих повноважень проведена відповідна робота по наданню допомоги головам виконкомів сільських рад з питань цивільного захисту населення.

Проводиться контроль за формуваннями аварійних бригад  для підготовки до роботи об”єктів життєзабезпечення в осінньо-зимовий період 2015-2016 року.

Проведено навчання оперативних служб Перечинського району по перевірці готовності на реагування при можливих виникненнях надзвичайних ситуацій в гірській місцевості в осінньо-зимовий період 2015-2016 років.

Продовжується робота по виконанню заходів плану проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту району.

Райдержадміністрацією проведена відповідна робота по проведенню заходів щодо недопущення надзвичайних ситуацій у літній пожежонебезпечний період в лісових масивах.

Обстежено аварійну будівлю старого крила поліклінічного корпусу Перечинської ЦРЛ. По результатам перевірки матеріали розглянуті на комісії ТЕБ та НС, вжито заходів по недопущенню травмування та загибелі людей внаслідок обвалу конструкцій аварійної будівлі.

Відповідно до графіку проводиться перевірка системи оповіщення району, роботи стійки централізованого виклику.

Проводиться прийом громадян, розглядаються їх звернення, заяви та скарги  та приймаються заходи по вирішенню проблем по недопущенню надзвичайних ситуацій у Перечинському районі.

Підготовка об’єктів житлово-комунального господарства до роботи в осінньо-зимовий період проходила відповідно до розроблених заходів . Житлово – комунльні послуги в Перечинському районі надаються тільки в м. Перечин, які надає КП  “Комунальник”,  на балансі якого знаходяться   одна водо-насосна станція, дві каналізаційно-насосні станції, очисні споруди, шість свердловин та три одиниці снігоочисної техніки. Житловий фонд міста складає  39 будинків загальною площею 26,3 тис. кв. м., із них 10 одиниць, які мають 5 поверхів.Обслуговування житлового фонду забезпечує КП “Комунальник”. Створено 2 об’єднання співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ), які обслуговують двоповерховий 4-х квартирний будинок та 5-ти поверховий 24 квартирний будинок. Основним стримуючим фактором у створенні нових об’єднань є незадовільний технічний стан будинків. 15 житлових  будинків по населених пунктах району приватизовано і втручання в їх підготовку до зими немає потреби. Всі будинки комунального фонду забезпечуються теплопостачанням автономно та індивідуально.  Проблемним питанням залишається виготовлення паспортів готовності житлових будинків до експлуатації осінньо-зимовий період . У водопровідне господарство міста входить підземний водозабір, 2 водо-насосні станції, шість артезіанських свердловин, 9,0 км водопровідних мереж загальна потужність становить 2,1 тис. куб. м. води на добу, 6,0 км знаходяться в аварійному становищі. Каналізаційне господарство складається із 1 каналізаційно-очисної споруди із загальною пропускною спроможністю 4,0 тис. куб. м. стоків на добу, 2 каналізційно-насосні станції та 6,0 км каналізаційних мереж з яких 4,4 аварійні.

Підготовка установ та організацій бюджетної сфери Перечинського району до роботи в осінньо-зимовий період проходила відповідно до розроблених заходів на виконання  розпорядження  голови райдержадміністрації  від   14.06.2015 року №173. Установами та організаціями бюджетної сфери  пророблена відповідна робота по підготовці до роботи в осінньо-зимовий період.

Всі 22 заклади охорони здоров’я району підготовлені до роботи в осінньо-зимовий період згідно   заходів робіт по підготовці до роботи в  осінньо-зимовий період,  проведено поточні ремонти приміщень та  котелень: з них- 4 заклади опалюються власними котельнями (Перечинська ЦРЛ – 2 котельні на природному газі, котельні АЗПСМ с. Турички , АЗПСМ – с. Порошково – на твердому паливі),  2 заклади опалюються  з котелень сільських рад (АЗПСМ с. Т.Поляна, АЗПСМ с. Т.Пасіка), 2 заклади опалюються побутовими приладами на природному газі (АЗПСМ с. Сімер – конвектори, АЗПСМ с. Зарічево –  побутовий котел), 2 заклади опалюються електроприладами (ФАП с. Свалявка та ФАП с. Новоселиця), інші 12 закладів опалюються за допомогою грубок  паливними дровами. Станом на 31.08.2015 року дров завезено 371м/3 що становить  100 відсотків від потреби. В комунальному закладі ” Перечинський районний Центр первинної медикосніарної допомоги” за локальніершено ремонти та планово-профілактичне обслуговування запірної арматури мереж опалення, водопостачання та технологічного обладнання. Проводяться ремонти грубок опалення на ФАПах с Ворочово та Сімерки. В стадії завершення пусконаладочні роботи та технічне обслуговування ГРП конвекторів АЗПСМ с.Сімер.По Центральній районній лікарні:

Проведено гідрохімічну промивку котлів терапевтичного та поліклініко-хірургічного корпусу, паралельно  завершується ремонт запірної арматури,  мереж опалення та водопостачання. контрольно-вимірювальних приладів котельного та газового обладнання.

Відділом  освіти , молоді та спорту здійснено   ряд заходів  щодо  підготовки  освітніх закладів до роботи в осінньо- зимовий період, зокрема:

–        Завершено капітальний ремонт із заміною вікон Порошківської ЗОШ  І-ІІІ ступенів ;

–        Родяться роботи пореконструкції  котельні із встановленням твердопаливного котла в Т. Бистрянської ЗОШ І-ІІ ступенів( роботи будуть завершені до 15 вересня);

–        Завершено роботи  по реконструкції системи теплопостачання із встановленням тведотопливного котла Дубриницької ЗОШ І-ІІІ ступенів;

–  Виготовлено проектно-кошторисну документацію на будівництво котельні        НВК с. Вльшинки;

– Встановлено нові насоси для котельні та вирішується питання заміни димохідної труби Поляно – Гутянської ЗОШ І-ІІ ступенів

– Завершено роботи  по заміні вікон Перечинської ЗОШ І-ІІІ ступенів;

– Виготовляється проектно-кошторисна документація для реконструкції Сімерківської ЗОШ І-ІІ ступенів (спів фінансування проходить по програмі співпраці з Пардубицьким краєм республіка Чехія);

-Завершено будівництво зовнішньої каналізації Т. Полянської ЗОШ  І- ІІ ступенів та Дубриницької ЗОШ І-ІІІ ступенів;

– Проведено ремонт  даху та проведено реконструкцію теплотраси Т.Реметівської ЗОШ І-ІІ ступенів;

В усіх навчальних закладах району проведено потокові ремонти тобто санітарна побілка, фарбування, частковий ремонт шкільного обладнання, приведено належний стан спортивні зали та майданчики, внутрішні та надвірні вбиральні, проведено ремонти кахельних грубок, харчоблоків, шкільних їдалень.

Завершено потокові ремонти в 18 дитячих дошкільних закладах які зроблено педагогічними колективами, технічними працівниками та батьківським колективом.

Відділом  культури  здійснено  відповідні заходи  щодо  підготовки  установ культури  до  роботи  в  осінньо – зимовий  період  2015 -2016  років,  видано відповідний  наказ  відділу  культури  від  21.06.2015 року  №  38  “Про  підготовку до  роботи  закладів  культури  району  в  осінньо – зимовий  період  2015 -2016  років”, в  якому  закріплено  керівників та покладено   відповідальність  на  керівників  установ  за  організацію  роботи підготовці закладів які вони очолюють з  охорони  праці, техніки  безпеки, пожежної  безпеки, проведенню поточних ремонтів опалювальних систем і  будівель  культосвітніх  установ.

Залишаються  проблемними  питання проведення  капітального  ремонту  стелі  концертного  залу  Перечинської  дитячої  музичної  школи та проведення  капітального  ремонту  будівлі  для  Тур’я – Реметівської  дитячої  музичної  школи  (відсутні  кошти).

Відділом розроблено та подано на затвердження чергової сесії Програму з енергоефективності та енергозбереження на 2016-2020 роки, якій передбачено заходи щодо зменшення споживання енергоносіїв бюджетними установами шляхом оптимізації споживання природного газу та переведення котелень на альтернативні види палива.

На протязі 2015 року проведено капітальні ремонти із замінами вікон на енергозберігаючі в Порошківській ЗОШ І-ІІІс. на суму-767,3 тис.грн., та Перечинської ЗОШ І-ІІІст. на суму-296,6 тис. грн.., хірургічного корпусу на суму-146,4 тис.грн., хірургічного відділення- 144,8 тис.грн. Проведено капітальний ремонт з встановленням твердотопливного котла в Т. Бистрянській ЗОШ І-ІІс. на суму- 296,6 тис. грн..,  реконструкцію  котельні Семірківської ЗОШ І-ІІ с. на суму -398,3 тис. грн… проводились   роботи  по будівництву котельні  з системою парового опаленням Вільшинківського НВК на суму- 298,7тис.грн., проводиться реконструкція  системи опалення Ворочівського ДНЗ на суму 439,163 тис. грн..

В комплексі робіт по підготовці житлово-комунального господарства, бюджетних установ та організацій було проведено також роботи по підготовці державних і комунальних доріг до роботи в осінньо-зимового періоду 2015-2016 років.

З наявної мережі автомобільних доріг загального користування Перечинського району, які знаходяться на балансі Служби автомобільних доріг у Закарпатській області, становить 136,9 км, в тому числі:

– державного значення – 18,0 км;

– місцевого значення – 118,9 км

з них:

– територіальні дороги – 41,8 км;

– районні дороги           –  59,7 км;

– сільські дороги            –  11,0 км.

Мережа доріг загального користування в основному з твердим покриттям складає 136,4 км, ІІІ категорії – 43,1 км, ІУ категорії – 93,8 км, ґрунтові – 0,5 км.

Філія “Великоберезнянський райавтодор” провела ямковий ремонт доріг Львів-Самбір-Ужгород та Перечин-Свалява-Липча .

Відповідно до Закону України “Про культуру” відділом культури, установами культури району докладаються зусилля для реалізації державної політики в галузі культури, створення умов для організації культурного, інформаційно-освітнього обслуговування населення. На сьогоднішній день в районі збережено мережу культосвітніх установ: 21 клубні установи;  21 бібліотечні установи;  2 дитячі музичні школи;  1 народний етнографічний музей “Лемківська садиба” в с. Зарічево. Ці заклади сприяють розвитку національно – культурних  традицій  населення, мистецтва, збереженню і примноженню духовної спадщини, народних традицій, звичаїв та обрядів, самодіяльної художньої творчості.

Для  повноцінного  функціонування  культосвітніх  установ  і  покращення  їх  матеріально – технічної  бази  відділом  культури  було  розроблено і діяли  4  галузеві  програми:

“Програма розвитку бібліотек як інформаційних і культурних центрів Перечинського району на 2015 рік”  затверджена  рішенням  сесії  районної  ради  № 452 від 04.12.2014  року;

“Програма  підтримки  розвитку   Перечинської  дитячої  музичної  школи  на  2015  рік” затверджена  рішенням  сесії  районної  ради  № 454 від  04.12.2014 р.; “Програма  підтримки  розвитку  Тур’я – Реметівської  дитячої  музичної  школи   на  2015  рік” затверджена  рішенням  сесії  районної  ради  № 455 від  04.12.2014 р.;

“Програма  розвитку  культури  і  мистецтва  в  районі  на  2015  рік”  затверджена  рішенням  сесії  районної  ради  № 453 від  04.12.2014 р. На виконання заходів “Програми розвитку культури і мистецтва на 2015 рік” було виділено 69000,00 грн.  Подано  пропозиці  до  Програми  економічного  і  соціального  розвитку  Перечинського  району  на  2015  рік,  а  також  перелік  об’єктів галузі культури, що потребують  першочергових капітальних ремонтів,  реставрацій.  Подано  пропозиції  до  “Програми  забезпечення  розвитку  освіти,  культури,  традицій  національних  меншин  району”,  до  районної  “Програми

“Ромське  населення”  та  затверджено  “План – заходи  відділу культури райдержадміністрації по роботі з національними меншинами у 2016 році”.

Мінімальна  потреба  коштів  на  2015  рік  складає  5633,8 тис. грн. Фактично  виділено – 5633,8 тис. грн. в  т.ч. 7,3 тис. грн. заборгованість  за  2014  рік. Економія  по  виплаті  за  особливі  умови  праці  20%  замість  50 %,  та  за  престижність  10%  замість  20 %   становить  311,7 тис. грн.

Виділені  кошти  в  сумі  258,2 тис. грн.(в тому числі на заборгованість 149,0 тис.грн.) із  районного  бюджету  і 953,7 тис. грн. (в тому числі 200,0 тис.грн) із  обласного  бюджету  на  проведення  ремонту  даху  районного  будинку  культури.

В Перечинському районі налічується близько 40  пам’яток архітектури, серед яких: археологічні, історичні, пам’ятки монументального мистецтва, та пам’ятки архітектури – пам’ятні знаки радянським воїнам і односельчанам, листоноші Ф.Фекеті, меморіальні дошки, братські могили, могили афганців, січових стрілців, пам’ятник листоноші Ф.Фекеті та ін. Найбільшою цінністю архітектурної культурної спадщини району є народний етнографічний  музей  “Лемківська  садиба” в с. Зарічево; громадські  музеї: “Спадщина”; історичний  “Освіта”, ромський  музей,  єдиний  в  Україні – “Ромська  колиба”,  культова споруда  – діюча дерев’яна церква святого Василія (с. Лікіцари), пам’ятка архітектури XVII ст., 1746 р.,  яку  дуже часто відвідують  туристи навіть із далекого зарубіжжя.

Музей  “Лемківська  садиба” береже і збагачує традиції, звичаї лемківської культури рідного краю. Проводяться  тематичні  екскурсії: для туристів, науковців, учнів  шкіл  Перечинського, Велико – Березнянського  районів,  дошкільних  навчальних  закладів, вчителів, студентів – істориків УжНУ, збирачів та записувачів фольклору, народної творчості  проводились  уроки  народознавства  “Звичаї, обряди,  традиції  нашого  краю”,   пов’язані  з  церковно – релігійними  святами.

На сьогоднішній день відділом культури спільно з відділом охорони культурної спадщини управління культури облдержадміністрації, органами місцевого самоврядування ведеться певна робота в справі охорони культурної спадщини, а саме упорядкування і паспортизації пам’яток Перечинського району.

В централізованій  бібліотечній  системі   комп’ютеризовано 10 бібліотек,  в яких є 24 комп’ютери, 22 підключено до мережі інтернет, працює 1  сайп і 9 блогів. Електронна пошта і скайп зв’язок   працює в центральній  районній  бібліотеці  та  в селах: Сімер, Т.Ремета,Т.Пасіка, Порошково. Всі комп’ютери, оргтехніку працівники бібліотек отримали завдяки участі в різних конкурсах і проектах. Бібліотечні установи проводять і беруть участь в заходах до знаменних дат,  державних свят, ювілеїв, презентацій, просвітницьких  заходів, до відзначення Дня міжнародної мови, проводяться  зустрічі з учасниками АТО, у співпраці з БФ “Центр громадських ініціатив” за підтримки програми “Здоров’я жінок України”  реалізується  проект “Майбутнє варто планувати”. Бібліотечна система району є в четвірці кращих в області.

Клубні установи  підпорядковані  сільським  радам,  методичне  керівництво  здійснює  районний  будинок  культури  –  забезпечено проведення культурно-мистецьких акцій, конкурсів, оглядів, свят, участі у  культурно – мистецьких  заходах району, до державних і знаменних дат.

З метою розвитку аматорської народної творчості  в закладах культури району діють 112 гуртків, клубних формувань, з них 46 дитячих, у яких беруть участь 1148 учасників з них 527 дітей. В картотеці районного будинку культури налічується 92 народних умільців. В  районі  діють  4  колективи, яким  присвоєно  звання  “народний”  і  1  “зразковий”.

В районному будинку культури систематично працюють  колективи  художньої  самодіяльності, дитячі  студії, аматорські  драматичні  колективи  та  малі  форми  вокальних  колективів.

В  клубних  установах  та  районному  будинку  культури  впродовж  2015  року  проведено  різноманітні  масові заходи до новорічно – різдвяних  свят, колективи  району  брали  участь в обласному святі “Коляди в Старому селі” м. Ужгород; проведено  заходи  до  відзначення  знаменних  і  пам’ятних дат:    міжнародного жіночого дня 8 – Березня,   проголошення Карпатської України; до Дня Конституції України,   Соборності  України, тематичний вечір присвячений дню народження Т.Г. Шевченка; круглий стіл до річниці Чорнобильської трагедії “Дзвін Чорнобиля”; мітинг – реквієм  до Дня Перемоги; проведено  місцеві  творчі  звіти  колективів та аматорів художньої самодіяльності, виставки робіт майстрів народного мистецтва  Перечинщини; урочистості та святковий концерт до Дня Незалежності України; до  Дня Державного прапора України; концертна програма, присвячена Всеукраїнському Дню бібліотек, привітання працівників бібліотечної галузі;  ІІІ  відкритий  фестиваль  мистецтв  “Перечинщина  скликає  тланти”, цікаво  і  змістовно  проведено  районне театралізоване свято колядницьких груп і вертепів “Коляди  на  Водохреща”  у  РБК,  районна виставка писанок та великодньої атрибутики “Писанковий дивосвіт Перечинщини”  та  інші.

Дитячі музичні школи: Перечинська (плановий контингент – 192 учнів) та  Тур’я-Реметівська (плановий  контингент –   79  учнів).   Вся навчально – виховна робота  в музичних  школах  проводиться згідно плану роботи  на навчальний рік, обласного  методобєднання,  що  відповідає основним засадам розвитку шкіл естетичного виховання.  Проводились  шкільні конкурси індивідуальних виконавців, переможці яких брали  участь у обласних конкурсах  і   зайняли в області  призові  місця.  Учні  Тур’я – Реметівської  ДМШ  брали участь учнів  у  всеукраїнському  конкурсі “Таланти багатодітної родини”,  у  обласному  конкурсі  “Веселковий передзвін” м. Ужгород,  у   міжнародному  конкурсі  – фестивалі   “Закарпатський едельвейс”, у фестивалі -конкурсі  “Різдвяна зіронька” м. Мукачево,  у  обласному  фестивалі  “Ужгородська палачінта” м. Ужгород, у  фестивалі стрілецької пісні “Красне поле” м. Хуст,  у  фестивалі  “Лемківська ватра” с.Кострино  та  багато  інших.

В Перечинській та  Тур’я – Реметівській  дитячих музичних школах працюють творчі колективи, які беруть  активну участь у концертах, оглядах, конкурсах, культурно – мистецьких  заходах району, області.

За  підсумками  роботи обласного методоб’єднання та участі учнів та колективів у обласних конкурсах виконавської майстерності серед 25 шкіл естетичного виховання області з контингентом учнів 120-220 учнів, Перечинська  дитяча  музична школа виборола  ІІІ  місце ( 110 балів).

Основні проблемні питання: проведення капітальних, поточних ремонтів, реконструкцій  та  реставрацій  в культосвітніх установах,  поповнення бібліотечних фондів книжковою літературою та періодичними виданнями,  придбання музичних інструментів, озвучувальної апаратури,  оргтехніки,  пошиття сценічних костюмів для колективів художньої самодіяльності, придбання автотранспортного засобу для перевезення аматорських колективів.

Аналізуючи весь спектр розглянутих питань, слід зауважити, що районна державна адміністрація зосередила свою увагу на  найскладніших проблемах  сьогодення району.

І зараз, коли в країні триває неоголошена війна, районній державній адміністрації доводиться  докладати значних зусиль для вирішення проблем вимушених переселенців із зони проведення АТО, військовослужбовців та їх сімей.

На виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 20 травня 2015 року № 348 № Про затвердження порядку та умов надання субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво ( придбання) житла для сімей загиблих військовослужбовців, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, та потребують поліпшення житлових умов та на виконання розпорядження голови Закарпатської обласної державної адміністрації від 24.07.2015 р. за № 237 було закуплено квартиру вдові загиблого  в зоні АТО Балог Інні та її сім’ї.

За ініціативи керівництва районної державної адміністрації забезпечено координацію роботи щодо збору гуманітарної допомоги для військовослужбовців, які проходять службу в зоні АТО , яка доставляється безпосередньо нашим землякам.

Перечинська районна державна адміністрація і надалі тісно співпрацюватиме з органами місцевого самоврядування, правоохоронними та   територіальними органами з метою  продовженння започаткованих кроків по збереженню власного потенціалу району, відновленню процесів нарощування виробництва, стимулюванню інвестиційної діяльності і, основне, недопущенню зниження рівня життя населення та підтримці найуразливіших верств населення району.

На завершення, хочу подякувати за підтримку усім, хто допомагав нам не лише практичними діями, а й розумінням та конструктивними порадами. Впевнений, що саме від наших спільних зусиль значною мірою залежить майбутнє нашого району та добробут наших жителів.

Comments are closed.