Рішення №27
08.06.2017
Рішення №29
08.06.2017
Показати всі

Рішення №28

  УКРАЇНА

ПЕРЕЧИНСЬКА РАЙОННА РАДА

 Друга сесія  УІІ скликання

 

РІШЕННЯ

 

24.12.2015                              м.Перечин                                            №  28

 

 

Про районну Програму

«Обдарована дитина» на

період 2016-2020 роки

 

Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні , розглянувши  районну Програму  «Обдарована дитина» на період 2016-2020 роки, районна рада вирішила :

 

1.Затвердити  районну Програму «Обдарована дитина» на період 2016-2020 роки, що додається.

  1. Фінансовому управлінню районної державної адміністрації (Керецман Л.В.) передбачити видатки на виконання районної Програми «Обдарована дитина» на 2016-2020 роки під час формування районного бюджету.
  2. Відділу освіти, молоді та спорту районної державної адміністрації (Цапик В.Й.) здійснити заходи, передбачені даною Програмою та інформувати районну раду про хід виконання Програми до 30 грудня протягом дії Програми..
  3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника голови районної державної адміністрації Чомоляк М.І. та постійні комісії районної ради: з питань духовного розвитку, освіти, охорони здоров’я, культури, молоді і спорту, зв’язків з громадськістю, туризму та рекреації (Шеян Ю.Ю.); з питань економічної реформи, планування, бюджету, фінансів, контролю за проведенням приватизації, інвестицій та регуляторної політики (Крупчинський Б.Ю.).

 

Голова   ради                                                                           М.І.Ласкін

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                             рішенням районної ради

                                                                                24.12.2015 №  28

 

 

РАЙОННА  ПРОГРАМА

“ОБДАРОВАНА ДИТИНА” НА ПЕРІОД 2016-2020 РОКІВ

 

  1. 1. Загальні положення

 

Мета і завдання Програми

У період становлення нових суспільних відносин в Україні зростає попит на обдаровану особистість, на творчих, інтелектуально й духовно розвинених громадян-патріотів. Тому одним із пріоритетних напрямків державної освітньої політики є піклування про обдаровану молодь. Адже саме вона є потенціалом держави, який визначить шляхи її розвитку в майбутньому.

Вирішення проблем, пов’язаних із виявленням, підтримкою обдарованих учнів та створенням середовища для їх самореалізації, можливе за умови приділення цим питанням особливої уваги та належного фінансування, що зміцнить не тільки матеріально-технічну базу навчального закладу, але й підвищить престиж наукової, дослідницької та творчої діяльності.

Районна програма “Обдарована дитина” на період 2016-2020 років (далі- Програма) розроблена відповідно до Указу Президента України № 927/2010 від 30.09.2010 року “Про заходи щодо розвитку системи виявлення і підтримки обдарованих і талановитих   дітей   та молоді” та Указу  Президента   України №926/2010 від 30.09.2010 року “Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні”, Програми розвитку освіти Закарпаття на 2013-2022 роки і спрямована на підтримку обдарованих дітей та молоді, розвитку їх творчого потенціалу, самореалізації особистості та постійного духовного самовдосконалення підростаючого покоління.

Мета  Програми  полягає у вихованні  підростаючого покоління  у дусі патріотизму та демократичних цінностей, у створенні оптимальних умов для надання системної підтримки обдарованій молоді та забезпечення рівного доступу до здобуття якісної освіти, соціального захисту здібних і обдарованих учнів.

Основними завданнями Програми є:

1) удосконалення  науково-методичного та психолого-педагогічного супроводу, виявлення, відбір та підтримка обдарованої молоді;

2) створення умов для раннього виявлення і розвитку обдарованих та здібних дітей, заохочення та стимулювання їх допитливості, інтелектуальної ініціативи та позитивних мотивів навчання в умовах оновленого змісту загальної середньої освіти, підготовки їх до життя з метою систематизації роботи вчителів зі здібними й обдарованими учнями та забезпечення перспективності у підготовці до учнівських предметних олімпіад;

3) визначення основних напрямів роботи з обдарованою молоддю, використання інноваційних методів роботи;

4) сприяння підвищенню соціального статусу обдарованої молоді та її наставників;

5) удосконалення професійної підготовки (перепідготовки) педагогічних працівників, зокрема щодо методологічних основ роботи з обдарованою молоддю;

6) координація діяльності місцевих органів  виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, навчальних закладів і громадських  організацій  щодо підтримки обдарованих дітей та молоді;

7) забезпечення стимулювання інтелектуально та творчо обдарованої молоді, педагогічних працівників.

Ця діяльність розглядається в контексті загального розвитку освіти, визначеного Законом України “Про освіту”, Законом України “Про загальну середню освіту”, Програмою розвитку освіти Закарпаття на 2013-2022 роки.

Програма зорієнтована на різні вікові рівні: молодший шкільний, підлітковий, старшокласників. Упровадження Програми передбачає тісну співпрацю всіх учасників навчально-виховного процесу: працівників шкіл, позашкільних закладів, відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації, районного методичного кабінету, організацій, громадськості, органів місцевої влади, наукових установ.

Для реалізації Програми необхідною умовою є поєднання традицій з інноваційними процесами, оновлення змісту та форм організації навчально-виховної діяльності, постійне підвищення кваліфікації педагогічних працівників, удосконалення їх творчого потенціалу, для чого необхідне залучення різних джерел фінансування.

Програма має відкритий характер, може коректуватися, конкретизуватися, змінюватися, доповнюватися в залежності від реальних умов. Упровадження програми не виключає також реалізацію інших програм і проектів, може синтезуватися та інтегруватися з ними.

 

  1. Аналіз роботи з обдарованою молоддю

За період функціонування попередньої Програми створена певна система роботи з талановитими та здібними учнями, щороку зростає кількість школярів, залучених до предметних олімпіад, конкурсів, турнірів.

У  2013-2014 навчальному році у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад із базових дисциплін взяли участь  584 учні  із  18  загальноосвітніх  навчальних закладів.

72  переможці районного етапу  стали  учасниками    обласного  етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад із базових дисциплін.

У  порівнянні  з  попереднім  навчальним  роком  кількість  призерів                      ІІІ обласного етапу олімпіад збільшилась  із  8   до  13.

Результатом обласних випробувань стали: 2 дипломи ІІ ступеня та                    11 дипломів ІІІ ступеня.

До участі в ІІ обласному етапі Конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України в 2013-2014 навчальному році було допущено 40 учнів 9-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів району.

Переможцями ІІ обласного етапу стали 10 учнів, що становить                   25% від кількості учнів, які брали участь. У  ІІ етапі  Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України учні здобули: 2 дипломи І ступеня,  5 дипломів  ІІ  ступеня, 3 дипломи ІІІ ступеня.

2 учні  брали участь у ІІІ Всеукраїнському етапі конкурсу-захисту робіт МАН України, один виборов диплом ІІІ ступеня.

На обласному етапі  IV Міжнародного мовно-літературного  конкурсу імені Тараса Шевченка  перше місце отримала   учениця 9 класу  загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с.Тур’я – Ремета.

У ІІІ етапі ХІV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика  здобули призові (треті) місця  троє учнів району.

Результативною  була  участь  школярів  загальноосвітніх  шкіл  району  в  інших  конкурсах.

446  школярів із 17 загальноосвітніх навчальних закладів  долучилося  до  Всеукраїнської українознавчої гри “Соняшник-2014”.

За підсумками обласного етапу Всеукраїнського фестивалю “В об’єктиві натураліста – 2014” (номінація “Кращий відеофільм” та Всеукраїнського конкурсу “Земля – наш спільний дім”, гурток “Екологічне краєзнавство” та колектив “Доброта” загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с.Тур’я – Ремета       вибороли ІІ місце та нагороджені грамотами.

У 2014-2015 навчальному році у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад із базових дисциплін взяли участь  435 учнів  із  18  загальноосвітніх  навчальних закладів  та  16 учнів  Перечинського  професійного ліцею.

57 переможців районного етапу  стали  учасниками обласного етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад   із базових дисциплін.

На обласному рівні учні здобули  11 дипломів:   2  дипломи ІІ ступеня та               9 дипломів ІІІ ступеня.

У І районному етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту робіт МАН України взяли участь 62 юні дослідники Перечинської філії Закарпатського територіального відділення МАН України.

У ІІ етапі конкурсу-захисту були представлені науково-дослідницькі роботи у 37  наукових секціях, 11 відділеннях МАН України.

Результатом  обласних  випробувань стали:

1 диплом І ступеня, 4  дипломи  ІІ ступеня та  9 дипломів  ІІІ ступеня.

Учениця 11 класу Перечинської гімназії ІІ-ІІІ ступенів суспільно-гуманітарного напрямку  брала участь у ІІІ Всеукраїнському етапі конкурсу-захисту робіт МАН України та виборола диплом ІІІ ступеня.

У 2014-2015 н.р. переможці обласних етапів (дипломи ІІ та ІІІ ступенів) отримали призи – флешки, переможці районного та учасники обласних етапів – канцелярські набори (всього на суму 6450 грн). Відзначення переможців здійснювалося у навчальних закладах на урочистій лінійці з нагоди Свята останнього дзвоника.

Педагоги, які підготували переможців ІІІ обласного етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад із базових дисциплін та ІІ обласного етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту робіт МАН України, отримали грошову винагороду (від 1500 грн. до 1000 грн.).

Упродовж 2014-2015 навчального року педагоги та учні району брали активну участь  у  Всеукраїнських конкурсах на різних етапах.

Зокрема, на обласному етапі  V Міжнародного мовно-літературного  конкурсу імені Тараса Шевченка виборола перше місце  учениця 7 класу  загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с.Тур’я-Ремета.

На ІІІ етапі ХV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика учні здобули два призові (треті) місця.

У другому Всеукраїнському конкурсі для учнівської молоді “ЕКОклас” переможцем (1 місце) шляхом об’єднання двох проектів в номінації “ЕКОінновація” та “Екодизайн” визнана команда гуртківців “Юні рослинники” Перечинського будинку дитячої та юнацької творчості.

1 переможець (диплом І ступеня) Всеукраїнської виставки-конкурсу декоративно-ужиткового і образотворчого мистецтва “Знай і люби свій  край”.

І місце на обласному етапі Всеукраїнської виставки-конкурсу декоративно-ужиткового і образотворчого мистецтва “Знай і люби свій  край”.

ІІ місце на ІІІ етапі шкільних літературних творів та творів образотворчого мистецтва на тему “Ви перемогли – ми пам’ятаємо!» (номінація кращий твір образотворчого мистецтва).

ІІІ місце на ІІІ етапі шкільних літературних творів та творів образотворчого мистецтва на тему “Ви перемогли – ми пам’ятаємо!” (номінація кращий літературний твір).

І місце на обласному етапі Всеукраїнської виставки-конкурсу робіт учнів молодшого шкільного віку з початкового технічного моделювання (вихованці БДЮТ).

У  ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу з квітникарства та ландшафтного дизайну “Квітуча Україна”, який відбувся з 13 до 15 травня 2015 р. в м. Києві на базі Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді, учні загальноосвітньої школи  І-ІІ ступенів с.Раково розробили та втілили проект “Шкільний альпінарій”,  за що нагороджені дипломом ІІІ ступеня.

Команда “Доброта»”загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с.Тур’я-Ремета посіла перше  місце  в обласному зльоті  юних натуралістів “Золотий нарцис”.

Учасниця   “Програми обміну майбутніх лідерів” (FLEX) – учениця                    10 класу Перечинської  ЗОШ І-ІІІ ступенів  пройшла до фіналу і продовжує навчання у новому навчальному році  у США.

У  лютому 2015 року  команда Перечинської гімназії взяла участь у першій телегрі “Я знаю все”, організаторами якої виступили ТРК “М-Студіо” та Департамент освіти і науки Закарпатської облдержадміністрації.

На  Чемпіонаті Закарпатської області з пішохідного туризму команда “Перечин” посіла третє загальнокомандне місце серед непрофільних гуртків.

З метою розвитку інтересу школярів до вивчення природничо-математичних, суспільних, філологічних дисциплін учні району залучалися до різних інтерактивних конкурсів. У минулому навчальному році 240  школярів взяли участь у  Всеукраїнській українознавчій грі “Соняшник-2015”,                          147  школярів  – у Міжнародному математичному конкурсі “Кенгуру”,                      108 учнів – у Всеукраїнському фізичному конкурсі “Левеня – 2015”.

 

  1. Принципи реалізації Програми
    • Гуманізм.
    • Послідовність у діях усіх учасників програми.
    • Системність у роботі із творчо обдарованими учнями.
    • Природовідповідність – урахування вікових, індивідуальних особливостей дитини.
    • Об‘єктивність і науковість інформації, що використовується.
    • Єдність поваги і вимогливості до особистості учня.
    • Саморозвиток особистості. Формування навичок самостійного оволодіння навчальною інформацією.
    • Свобода вибору особистості.
    • Концентрація зусиль на дитині, яка вчиться.
    • Неперервність розвитку професійного рівня учителя, який працює із цією категорією учнів

 

  1. Система підтримки обдарованої особистості

 

4.1. Зберегти та розширювати мережу позашкільної освіти, робота якої спрямована на розвиток різнобічних здібностей дітей.

                                                             Відділ освіти, молоді та спорту

                                                             райдержадміністрації

Постійно

 

4.2. Зберегти та розширювати у школах району мережу класів з поглибленим, профільним вивченням окремих предметів, класів розвивального навчання, класів із альтернативними програмами.

                                                             Відділ освіти, молоді та спорту

                                                             райдержадміністрації спільно з

                                                             директорами загальноосвітніх закладів

Постійно

 

4.3. Із метою якісної та результативної підготовки до олімпіад, глибшого засвоєння основ наук започаткувати роботу школи олімпійського резерву з навчальних дисциплін на базі Перечинської гімназії ІІ-ІІІ ступенів суспільно-гуманітарного напрямку, роботу міжшкільних районних факультативів.

                                                             Відділ освіти, молоді та спорту

                                                             райдержадміністрації спільно з

                                                             директорами загальноосвітніх закладів

Постійно

 

4.4. Налагоджувати зв’язки з вищими навчальними закладами по залученню наукового потенціалу вузів, творчих організацій по роботі із здібними та обдарованими дітьми. Укласти відповідні угоди про спільну діяльність.

                                                             Відділ освіти, молоді та спорту

                                                             райдержадміністрації спільно з

                                                             директорами загальноосвітніх закладів

         Постійно

 

4.5. Поповнювати шкільні та районний інформаційні банки даних “Обдарована дитина” про здібних і обдарованих дітей та педагогів, які результативно працюють з обдарованими дітьми.

                                                             Відділ освіти, молоді та спорту

                                                             райдержадміністрації спільно з

                                                             директорами загальноосвітніх закладів

Постійно

 

  1. Форми та методи роботи з обдарованими дітьми

 

Із метою залучення обдарованих дітей до безперервного процесу самовдосконалення через збільшення  операційного поля учнів,  удосконалення навчально-виховного процесу з обдарованими дітьми, озброєння їх практичним розумінням основ наук, розвитку здібностей, творчої активності, системного  використання різних видів урочної та позаурочної діяльності у школах, позашкільних закладах:

 

  1. Проводити І (шкільний), ІІ (районний) етапи Всеукраїнської олімпіади із базових предметів та забезпечувати участь у ІІІ (обласному) та ІV етапах Всеукраїнських олімпіад.

                                                               Районний методичний кабінет,

дирекції загальноосвітніх закладів

Жовтень-грудень,  щорічно

  1. Проводити щорічний районний конкурс-захист учнівських науково-дослідницьких робіт у рамках МАН.

                                                                Районний методичний кабінет,       

районний будинок дитячої і

юнацької творчості

                                                                 Грудень, щорічно

  1. Забезпечити участь школярів в інтелектуальних конкурсах різних рівнів, а саме:

КВК;

брейн-ринги;

Всеукраїнський конкурс, присвячений Шевченківським дням “Об’єднаймося ж, брати мої”;

Міжнародний конкурс з української мови ім. П.Яцика;

Міжнародний мовно-літературний конкурс ім. Тараса Шевченка;

Міжнародний математичний конкурс “Кенгуру”;

Всеукраїнський конкурс з англійської мови “Гринвіч”;

Всеукраїнський конкурс з німецької мови “Орлятко”;

Всеукраїнський конкурс з українознавства “Патріот”;

Всеукраїнський конкурс “Левеня”;

Всеукраїнська українознавча гра “Соняшник”;

Всеукраїнська природознавча гра “Геліантус”;

Всеукраїнський конкурс з комп’ютерної грамотності “Бобер”;

Всеукраїнський інтерактивному природничому конкурсі “Колосок”;

Шкільний конкурс “Учень  року”;

конкурси юних поетів, художників, гумористів;

аукціон творів юних художників-аматорів;

спортивні змагання, ін.

                                                                Відділ освіти, молоді та спорту

                                                райдержадміністрації, районний

                                                                методичний кабінет, позашкільні

                                                                заклади,   дирекції загальноосвітніх

навчальних закладів

Згідно планів роботи

  1. Сприяти участі дітей в різноманітних просвітницьких, інтелектуальних конкурсах, виставках, олімпіадах обласного, всеукраїнського та міжнародного рівнів.

                                                               Відділ освіти, молоді та спорту

                                                 райдержадміністрації, районний

                                                                методичний кабінет, позашкільні

                                                                заклади,   дирекції загальноосвітніх

навчальних закладів

Постійно

 

5. Створити та систематично поповнювати районну медіатеку відеоматеріалами про заходи, проведені із категорією здібних та обдарованих дітей.

                                                                Відділ освіти, молоді та спорту

                                                 райдержадміністрації, районний

                                                                методичний кабінет, позашкільні

                                                                заклади,   дирекції загальноосвітніх

навчальних закладів

Постійно

 

  1. Пропагувати результативність роботи із здібними учнями серед освітян та громадськості через різні форми роботи: фестивалі, конкурси, панорами, ярмарки, конференції, засоби масової інформації.

                                                                Відділ освіти, молоді та спорту

                                                 райдержадміністрації, районний

                                                                методичний кабінет, позашкільні

                                                                заклади,   дирекції загальноосвітніх

навчальних закладів

Постійно

 

  1. Висвітлювати в періодичній пресі кращий досвід роботи з обдарованими дітьми, розміщувати результати такої діяльності в Інтернеті.

                                                                Відділ освіти, молоді та спорту

                                                 райдержадміністрації, районний

                                                                методичний кабінет, позашкільні

                                                                заклади,   дирекції загальноосвітніх

навчальних закладів

Постійно

 

  1. Як підсумок роботи з обдарованими дітьми за поточний навчальний рік, проводити шкільні та районне свято дитячої творчості “Майбутнє твориться сьогодні”.

                                                                 Відділ освіти, молоді та спорту

                                                   райдержадміністрації, районний

методичний кабінет, районний

будинок дитячої і  юнацької

творчості

Травень, щорічно

 

  1. Удосконалення творчого потенціалу вчителя

 

  1. Організувати науково-методичний супровід роботи з обдарованими дітьми, брати участь у науково-практичних конференціях, семінарах різного рівня, присвячених проблемам розвитку творчого потенціалу педагогів і учнів, упровадженню новітніх освітніх технологій.

Відділ освіти, молоді та спорту

райдержадміністрації,

районний методичний кабінет,

позашкільні заклади,  дирекції

загальноосвітніх навчальних закладів

Щороку

 

  1. Сприяти залученню науковців для наукового керівництва та консультування учнівських й учительських наукових робіт і проектів.

Відділ освіти, молоді та спорту

райдержадміністрації,

районний методичний кабінет,

позашкільні заклади,  дирекції

загальноосвітніх навчальних закладів

Щороку

 

  1. До керівництва гуртків залучати не лише педагогів-професіоналів, а й майстрів та умільців із інших сфер діяльності.

Відділ освіти, молоді та спорту

райдержадміністрації,

районний методичний кабінет,

позашкільні заклади,  дирекції

загальноосвітніх навчальних закладів

Щороку

  1. Продовжити практику проведення заходів (курсів, семінарів, тренінгів) із спеціальної підготовки вчителів до роботи з обдарованими дітьми.

Відділ освіти, молоді та спорту

райдержадміністрації,

районний методичний кабінет,

позашкільні заклади,  дирекції

загальноосвітніх навчальних закладів

Щороку

  1. Увести питання профілактики та запобігання розумовим, емоційним та іншим перевантаженням дітей у програму консультацій, індивідуальних бесід, семінарів, засідань шкільних і районних методичних об’єднань, батьківських зборів, виступів у пресі, на радіо, телебаченні, ін.).

Відділ освіти, молоді та спорту

райдержадміністрації,

районний методичний кабінет,

позашкільні заклади,  дирекції

загальноосвітніх навчальних закладів

Щороку

  1. Забезпечувати участь учителів, керівників гуртків у конкурсах із розробки авторських програм, підручників, апробації експериментальних підручників, спрямованих на виявлення та розвиток здібностей дітей, фаховому конкурсі Всеукраїнському «Учитель року».

                                                               Відділ освіти, молоді та спорту

райдержадміністрації,

районний методичний кабінет,

позашкільні заклади,  дирекції

загальноосвітніх навчальних закладів

Щороку

  1. Здійснювати моніторинг результативності роботи з обдарованими дітьми.

Відділ освіти, молоді та спорту

райдержадміністрації,

районний методичний кабінет,

позашкільні заклади,  дирекції

загальноосвітніх навчальних закладів

Щороку

 

  1. Піднести рівень інформаційної грамотності педагогічних працівників району шляхом залучення до освоєння навичок користувача комп’ютером, створення доступу до різних джерел інформації, у тому числі до мережі Інтернет.

Відділ освіти, молоді та спорту

райдержадміністрації, районний

методичний кабінет, районний будинок

дитячої і юнацької творчості

Постійно

 

  1. Удосконалювати методичну вправність учителя з використання активних та інтерактивних форм, методу проектів, інших продуктивних форм організації учнівської діяльності як ефективного засобу взаємодіючого навчання.

                                                          Методичні  підрозділи  всіх  рівнів

Постійно

 

  1. Розширювати мережу психологізації навчально-виховного процесу, впроваджувати психолого-педагогічне проектування особистісного розвитку учнів

Відділ освіти, молоді та спорту

райдержадміністрації,

дирекції загальноосвітніх

навчальних закладів

Постійно

  1. Покращити роботу шкільних бібліотек, що стосується задоволення запитів обдарованих дітей, забезпечення їх спеціальною науковою літературою для програмового та позапрограмового вивчення основ наук

Відділ освіти, молоді та спорту

райдержадміністрації,

дирекції загальноосвітніх

навчальних закладів

Постійно

 

  1. Удосконалювати систему професійного становлення талановитих молодих педагогів

Відділ освіти, молоді та спорту

райдержадміністрації

районний методичний кабінет

Постійно

  1. Забезпечити цілеспрямований розвиток інтелектуальних творчих здібностей школярів через якісне наповнення інваріантної, варіативної складових, позакласної роботи:
  • гуртки, студії, спортивні секції;
  • дослідницька робота;
  • використання альтернативних програм, підручників;
  • факультативи, спецкурси;
  • робота класів з поглибленим вивченням предметів
  • виховні години;
  • предметні тижні;
  • нестандартні уроки
  • лекції, конференції, доповіді;
  • спостереження, екскурсії, походи;
  • консультації, діагностика;
  • творчі звіти;
  • освітні проекти; ін.

Відділ освіти, молоді та спорту

райдержадміністрації,

районний методичний кабінет,

позашкільні заклади,  дирекції

загальноосвітніх навчальних закладів

Щороку

  1. Здійснювати моніторинг здібностей учнів з метою визначення напрямів найближчого і перспективного розвитку дітей.

Відділ освіти, молоді та спорту

райдержадміністрації,

районний методичний кабінет,

позашкільні заклади,  дирекції

загальноосвітніх навчальних закладів

Щороку

  1. Проводити відстеження щодо подальшого навчання випускників шкіл- переможців та призерів олімпіад, конкурсів обласного та всеукраїнського рівнів.

Відділ освіти, молоді та спорту

райдержадміністрації,

районний методичний кабінет,

позашкільні заклади,  дирекції

загальноосвітніх навчальних закладів

Щороку

 


  1. Фінансування районної Програми „Обдарована дитинана період 2016-2020 років

з/п

Найменування

заходів

Строк виконання, роки Обсяги фінан-

сування

(тис.грн.)

У тому числі за роками

2016 рік (тис.грн.)

У тому числі за роками

2017 рік (тис.грн.)

У тому числі за роками

2018 рік (тис.грн.)

У тому числі за роками

2019 рік (тис.грн.)

У тому числі за роками

2020 рік (тис.грн.)

1 2 3 4 5 6 7 8 9
 

 

 

1.    

Придбання призів та цінних подарунків для переможців районних та обласних предметних олімпіад, конкурсу – захисту науково-дослідницьких робіт МАН, інтелектуальних, краєзнавчих, екологічних, мистецьких конкурсів, спортивних змагань 2016-2020 185.0 30.0 30.0 35.0 40.0 50.0
 

2.    

Забезпечення фінансування гарячого харчування спортивних спецкласів Перечинської загально- освітньої школи І-ІІІ ступенів  

 

2016-2020

 

 

385.0

 

 

70.0

 

 

70.0

 

 

75.0

 

 

80.0

 

 

90.0

 

3.    

Забезпечення фінансової підтримки  проведення щорічного районного свята “Майбутнє твориться сьогодні”  

2016-2020

 

135.0

 

20.0

 

20.0

 

25.0

 

30.0

 

40.0

 

4.    

Забезпечення  щорічного оздоровлення обдарованих школярів за рахунок Програми  

2016-2020

 

185.0

 

30.0

 

30.0

 

35.0

 

 

40.0

 

50.0

 

 

 

 

 

 

5.    

 

Здійснення матеріальної винагороди педагогів, які підготували учнів-переможців:

– районного етапу олімпіад, конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН, конкурсів, спортивних змагань у розмірі 500 гривень;

– третього обласного результату – 1 тисяча гривень;

– другого обласного результату – 2 тисячі гривень

 

 

 

 

 

2016-2020

 

 

 

 

 

260.0

 

 

 

 

 

40.0

 

 

 

 

 

40.0

 

 

 

 

 

50.0

 

 

 

 

 

60.0

 

 

 

 

 

70.0

 

6.    

Здійснення фінансової підтримки щорічного відзначення Дня інвалідів для дітей даної категорії  

2016-2020

 

160.0

 

20.0

 

20.0

 

30.0

 

40.0

 

50.0

  Усього:   1310.0 210.0 210.0 250.0 290.0 350.0
  Місцевий бюджет               

 

  1. Очікувані результати

 

Виконання Програми дасть змогу:

– створити районну систему виявлення, підтримки, розвитку, навчання та виховання здібних, обдарованих та талановитих учнів;

– удосконалювати форми та методи роботи з даною категорією дітей в урочний та позаурочний час;

– створити творче середовище, яке сприятиме розвитку природних можливостей кожного учня;

– підвищити рівень професійної компетентності педагогів у виборі форм, методів, засобів, технологій навчання і виховання;

– поширювати досвід використання нових педагогічних та інформаційних технологій для забезпечення якісної освіти обдарованих дітей.

 

 

 

 

Заступник голови ради                                                  М.М.Петрішко                                        

 

 

 

Додаток 1

до Програми

 

                                     Паспорт Програми

 

 

  1. Розробник Програми – відділ освіти, молоді та спорту райдерж-адміністрації.

 

  1. Підстава для розроблення Програми: Указ Президента України від 30.09.2010 р. “Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні”, Програма розвитку освіти Закарпаття на 2013-2022 роки.

 

  1. Відповідальний виконавець Програми: відділ освіти, молоді та спорту райдержадміністрації.

 

  1. Учасники Програми: відділ освіти, молоді та спорту райдержадміністрації, Перечинський будинок дитячої та юнацької творчості.

 

  1. Термін реалізації Програми: 2016-2020 роки (у п’ять етапів).

 

  1. Перелік місцевих бюджетів, що беруть участь у виконанні Програми: районний бюджет.

 

  1. Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми:

 

Усього:  1310.0  тис.грн.

 

 

 

 

Заступник голови ради                                                         М.М.Петрішко

 

 

 

  УКРАЇНА

ПЕРЕЧИНСЬКА РАЙОННА РАДА

 Друга сесія  УІІ скликання

 

РІШЕННЯ

 

24.12.2015                              м.Перечин                                            №  28

 

 

Про районну Програму

«Обдарована дитина» на

період 2016-2020 роки

 

Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні , розглянувши  районну Програму  «Обдарована дитина» на період 2016-2020 роки, районна рада вирішила :

 

1.Затвердити  районну Програму «Обдарована дитина» на період 2016-2020 роки, що додається.

  1. Фінансовому управлінню районної державної адміністрації (Керецман Л.В.) передбачити видатки на виконання районної Програми «Обдарована дитина» на 2016-2020 роки під час формування районного бюджету.
  2. Відділу освіти, молоді та спорту районної державної адміністрації (Цапик В.Й.) здійснити заходи, передбачені даною Програмою та інформувати районну раду про хід виконання Програми до 30 грудня протягом дії Програми..
  3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника голови районної державної адміністрації Чомоляк М.І. та постійні комісії районної ради: з питань духовного розвитку, освіти, охорони здоров’я, культури, молоді і спорту, зв’язків з громадськістю, туризму та рекреації (Шеян Ю.Ю.); з питань економічної реформи, планування, бюджету, фінансів, контролю за проведенням приватизації, інвестицій та регуляторної політики (Крупчинський Б.Ю.).

 

Голова   ради                                                                           М.І.Ласкін

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                             рішенням районної ради

                                                                                24.12.2015 №  28

 

 

РАЙОННА  ПРОГРАМА

“ОБДАРОВАНА ДИТИНА” НА ПЕРІОД 2016-2020 РОКІВ

 

  1. 1. Загальні положення

 

Мета і завдання Програми

У період становлення нових суспільних відносин в Україні зростає попит на обдаровану особистість, на творчих, інтелектуально й духовно розвинених громадян-патріотів. Тому одним із пріоритетних напрямків державної освітньої політики є піклування про обдаровану молодь. Адже саме вона є потенціалом держави, який визначить шляхи її розвитку в майбутньому.

Вирішення проблем, пов’язаних із виявленням, підтримкою обдарованих учнів та створенням середовища для їх самореалізації, можливе за умови приділення цим питанням особливої уваги та належного фінансування, що зміцнить не тільки матеріально-технічну базу навчального закладу, але й підвищить престиж наукової, дослідницької та творчої діяльності.

Районна програма “Обдарована дитина” на період 2016-2020 років (далі- Програма) розроблена відповідно до Указу Президента України № 927/2010 від 30.09.2010 року “Про заходи щодо розвитку системи виявлення і підтримки обдарованих і талановитих   дітей   та молоді” та Указу  Президента   України №926/2010 від 30.09.2010 року “Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні”, Програми розвитку освіти Закарпаття на 2013-2022 роки і спрямована на підтримку обдарованих дітей та молоді, розвитку їх творчого потенціалу, самореалізації особистості та постійного духовного самовдосконалення підростаючого покоління.

Мета  Програми  полягає у вихованні  підростаючого покоління  у дусі патріотизму та демократичних цінностей, у створенні оптимальних умов для надання системної підтримки обдарованій молоді та забезпечення рівного доступу до здобуття якісної освіти, соціального захисту здібних і обдарованих учнів.

Основними завданнями Програми є:

1) удосконалення  науково-методичного та психолого-педагогічного супроводу, виявлення, відбір та підтримка обдарованої молоді;

2) створення умов для раннього виявлення і розвитку обдарованих та здібних дітей, заохочення та стимулювання їх допитливості, інтелектуальної ініціативи та позитивних мотивів навчання в умовах оновленого змісту загальної середньої освіти, підготовки їх до життя з метою систематизації роботи вчителів зі здібними й обдарованими учнями та забезпечення перспективності у підготовці до учнівських предметних олімпіад;

3) визначення основних напрямів роботи з обдарованою молоддю, використання інноваційних методів роботи;

4) сприяння підвищенню соціального статусу обдарованої молоді та її наставників;

5) удосконалення професійної підготовки (перепідготовки) педагогічних працівників, зокрема щодо методологічних основ роботи з обдарованою молоддю;

6) координація діяльності місцевих органів  виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, навчальних закладів і громадських  організацій  щодо підтримки обдарованих дітей та молоді;

7) забезпечення стимулювання інтелектуально та творчо обдарованої молоді, педагогічних працівників.

Ця діяльність розглядається в контексті загального розвитку освіти, визначеного Законом України “Про освіту”, Законом України “Про загальну середню освіту”, Програмою розвитку освіти Закарпаття на 2013-2022 роки.

Програма зорієнтована на різні вікові рівні: молодший шкільний, підлітковий, старшокласників. Упровадження Програми передбачає тісну співпрацю всіх учасників навчально-виховного процесу: працівників шкіл, позашкільних закладів, відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації, районного методичного кабінету, організацій, громадськості, органів місцевої влади, наукових установ.

Для реалізації Програми необхідною умовою є поєднання традицій з інноваційними процесами, оновлення змісту та форм організації навчально-виховної діяльності, постійне підвищення кваліфікації педагогічних працівників, удосконалення їх творчого потенціалу, для чого необхідне залучення різних джерел фінансування.

Програма має відкритий характер, може коректуватися, конкретизуватися, змінюватися, доповнюватися в залежності від реальних умов. Упровадження програми не виключає також реалізацію інших програм і проектів, може синтезуватися та інтегруватися з ними.

 

  1. Аналіз роботи з обдарованою молоддю

За період функціонування попередньої Програми створена певна система роботи з талановитими та здібними учнями, щороку зростає кількість школярів, залучених до предметних олімпіад, конкурсів, турнірів.

У  2013-2014 навчальному році у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад із базових дисциплін взяли участь  584 учні  із  18  загальноосвітніх  навчальних закладів.

72  переможці районного етапу  стали  учасниками    обласного  етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад із базових дисциплін.

У  порівнянні  з  попереднім  навчальним  роком  кількість  призерів                      ІІІ обласного етапу олімпіад збільшилась  із  8   до  13.

Результатом обласних випробувань стали: 2 дипломи ІІ ступеня та                    11 дипломів ІІІ ступеня.

До участі в ІІ обласному етапі Конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України в 2013-2014 навчальному році було допущено 40 учнів 9-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів району.

Переможцями ІІ обласного етапу стали 10 учнів, що становить                   25% від кількості учнів, які брали участь. У  ІІ етапі  Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України учні здобули: 2 дипломи І ступеня,  5 дипломів  ІІ  ступеня, 3 дипломи ІІІ ступеня.

2 учні  брали участь у ІІІ Всеукраїнському етапі конкурсу-захисту робіт МАН України, один виборов диплом ІІІ ступеня.

На обласному етапі  IV Міжнародного мовно-літературного  конкурсу імені Тараса Шевченка  перше місце отримала   учениця 9 класу  загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с.Тур’я – Ремета.

У ІІІ етапі ХІV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика  здобули призові (треті) місця  троє учнів району.

Результативною  була  участь  школярів  загальноосвітніх  шкіл  району  в  інших  конкурсах.

446  школярів із 17 загальноосвітніх навчальних закладів  долучилося  до  Всеукраїнської українознавчої гри “Соняшник-2014”.

За підсумками обласного етапу Всеукраїнського фестивалю “В об’єктиві натураліста – 2014” (номінація “Кращий відеофільм” та Всеукраїнського конкурсу “Земля – наш спільний дім”, гурток “Екологічне краєзнавство” та колектив “Доброта” загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с.Тур’я – Ремета       вибороли ІІ місце та нагороджені грамотами.

У 2014-2015 навчальному році у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад із базових дисциплін взяли участь  435 учнів  із  18  загальноосвітніх  навчальних закладів  та  16 учнів  Перечинського  професійного ліцею.

57 переможців районного етапу  стали  учасниками обласного етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад   із базових дисциплін.

На обласному рівні учні здобули  11 дипломів:   2  дипломи ІІ ступеня та               9 дипломів ІІІ ступеня.

У І районному етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту робіт МАН України взяли участь 62 юні дослідники Перечинської філії Закарпатського територіального відділення МАН України.

У ІІ етапі конкурсу-захисту були представлені науково-дослідницькі роботи у 37  наукових секціях, 11 відділеннях МАН України.

Результатом  обласних  випробувань стали:

1 диплом І ступеня, 4  дипломи  ІІ ступеня та  9 дипломів  ІІІ ступеня.

Учениця 11 класу Перечинської гімназії ІІ-ІІІ ступенів суспільно-гуманітарного напрямку  брала участь у ІІІ Всеукраїнському етапі конкурсу-захисту робіт МАН України та виборола диплом ІІІ ступеня.

У 2014-2015 н.р. переможці обласних етапів (дипломи ІІ та ІІІ ступенів) отримали призи – флешки, переможці районного та учасники обласних етапів – канцелярські набори (всього на суму 6450 грн). Відзначення переможців здійснювалося у навчальних закладах на урочистій лінійці з нагоди Свята останнього дзвоника.

Педагоги, які підготували переможців ІІІ обласного етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад із базових дисциплін та ІІ обласного етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту робіт МАН України, отримали грошову винагороду (від 1500 грн. до 1000 грн.).

Упродовж 2014-2015 навчального року педагоги та учні району брали активну участь  у  Всеукраїнських конкурсах на різних етапах.

Зокрема, на обласному етапі  V Міжнародного мовно-літературного  конкурсу імені Тараса Шевченка виборола перше місце  учениця 7 класу  загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с.Тур’я-Ремета.

На ІІІ етапі ХV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика учні здобули два призові (треті) місця.

У другому Всеукраїнському конкурсі для учнівської молоді “ЕКОклас” переможцем (1 місце) шляхом об’єднання двох проектів в номінації “ЕКОінновація” та “Екодизайн” визнана команда гуртківців “Юні рослинники” Перечинського будинку дитячої та юнацької творчості.

1 переможець (диплом І ступеня) Всеукраїнської виставки-конкурсу декоративно-ужиткового і образотворчого мистецтва “Знай і люби свій  край”.

І місце на обласному етапі Всеукраїнської виставки-конкурсу декоративно-ужиткового і образотворчого мистецтва “Знай і люби свій  край”.

ІІ місце на ІІІ етапі шкільних літературних творів та творів образотворчого мистецтва на тему “Ви перемогли – ми пам’ятаємо!» (номінація кращий твір образотворчого мистецтва).

ІІІ місце на ІІІ етапі шкільних літературних творів та творів образотворчого мистецтва на тему “Ви перемогли – ми пам’ятаємо!” (номінація кращий літературний твір).

І місце на обласному етапі Всеукраїнської виставки-конкурсу робіт учнів молодшого шкільного віку з початкового технічного моделювання (вихованці БДЮТ).

У  ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу з квітникарства та ландшафтного дизайну “Квітуча Україна”, який відбувся з 13 до 15 травня 2015 р. в м. Києві на базі Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді, учні загальноосвітньої школи  І-ІІ ступенів с.Раково розробили та втілили проект “Шкільний альпінарій”,  за що нагороджені дипломом ІІІ ступеня.

Команда “Доброта»”загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с.Тур’я-Ремета посіла перше  місце  в обласному зльоті  юних натуралістів “Золотий нарцис”.

Учасниця   “Програми обміну майбутніх лідерів” (FLEX) – учениця                    10 класу Перечинської  ЗОШ І-ІІІ ступенів  пройшла до фіналу і продовжує навчання у новому навчальному році  у США.

У  лютому 2015 року  команда Перечинської гімназії взяла участь у першій телегрі “Я знаю все”, організаторами якої виступили ТРК “М-Студіо” та Департамент освіти і науки Закарпатської облдержадміністрації.

На  Чемпіонаті Закарпатської області з пішохідного туризму команда “Перечин” посіла третє загальнокомандне місце серед непрофільних гуртків.

З метою розвитку інтересу школярів до вивчення природничо-математичних, суспільних, філологічних дисциплін учні району залучалися до різних інтерактивних конкурсів. У минулому навчальному році 240  школярів взяли участь у  Всеукраїнській українознавчій грі “Соняшник-2015”,                          147  школярів  – у Міжнародному математичному конкурсі “Кенгуру”,                      108 учнів – у Всеукраїнському фізичному конкурсі “Левеня – 2015”.

 

  1. Принципи реалізації Програми
    • Гуманізм.
    • Послідовність у діях усіх учасників програми.
    • Системність у роботі із творчо обдарованими учнями.
    • Природовідповідність – урахування вікових, індивідуальних особливостей дитини.
    • Об‘єктивність і науковість інформації, що використовується.
    • Єдність поваги і вимогливості до особистості учня.
    • Саморозвиток особистості. Формування навичок самостійного оволодіння навчальною інформацією.
    • Свобода вибору особистості.
    • Концентрація зусиль на дитині, яка вчиться.
    • Неперервність розвитку професійного рівня учителя, який працює із цією категорією учнів

 

  1. Система підтримки обдарованої особистості

 

4.1. Зберегти та розширювати мережу позашкільної освіти, робота якої спрямована на розвиток різнобічних здібностей дітей.

                                                             Відділ освіти, молоді та спорту

                                                             райдержадміністрації

Постійно

 

4.2. Зберегти та розширювати у школах району мережу класів з поглибленим, профільним вивченням окремих предметів, класів розвивального навчання, класів із альтернативними програмами.

                                                             Відділ освіти, молоді та спорту

                                                             райдержадміністрації спільно з

                                                             директорами загальноосвітніх закладів

Постійно

 

4.3. Із метою якісної та результативної підготовки до олімпіад, глибшого засвоєння основ наук започаткувати роботу школи олімпійського резерву з навчальних дисциплін на базі Перечинської гімназії ІІ-ІІІ ступенів суспільно-гуманітарного напрямку, роботу міжшкільних районних факультативів.

                                                             Відділ освіти, молоді та спорту

                                                             райдержадміністрації спільно з

                                                             директорами загальноосвітніх закладів

Постійно

 

4.4. Налагоджувати зв’язки з вищими навчальними закладами по залученню наукового потенціалу вузів, творчих організацій по роботі із здібними та обдарованими дітьми. Укласти відповідні угоди про спільну діяльність.

                                                             Відділ освіти, молоді та спорту

                                                             райдержадміністрації спільно з

                                                             директорами загальноосвітніх закладів

         Постійно

 

4.5. Поповнювати шкільні та районний інформаційні банки даних “Обдарована дитина” про здібних і обдарованих дітей та педагогів, які результативно працюють з обдарованими дітьми.

                                                             Відділ освіти, молоді та спорту

                                                             райдержадміністрації спільно з

                                                             директорами загальноосвітніх закладів

Постійно

 

  1. Форми та методи роботи з обдарованими дітьми

 

Із метою залучення обдарованих дітей до безперервного процесу самовдосконалення через збільшення  операційного поля учнів,  удосконалення навчально-виховного процесу з обдарованими дітьми, озброєння їх практичним розумінням основ наук, розвитку здібностей, творчої активності, системного  використання різних видів урочної та позаурочної діяльності у школах, позашкільних закладах:

 

  1. Проводити І (шкільний), ІІ (районний) етапи Всеукраїнської олімпіади із базових предметів та забезпечувати участь у ІІІ (обласному) та ІV етапах Всеукраїнських олімпіад.

                                                               Районний методичний кабінет,

дирекції загальноосвітніх закладів

Жовтень-грудень,  щорічно

  1. Проводити щорічний районний конкурс-захист учнівських науково-дослідницьких робіт у рамках МАН.

                                                                Районний методичний кабінет,       

районний будинок дитячої і

юнацької творчості

                                                                 Грудень, щорічно

  1. Забезпечити участь школярів в інтелектуальних конкурсах різних рівнів, а саме:

КВК;

брейн-ринги;

Всеукраїнський конкурс, присвячений Шевченківським дням “Об’єднаймося ж, брати мої”;

Міжнародний конкурс з української мови ім. П.Яцика;

Міжнародний мовно-літературний конкурс ім. Тараса Шевченка;

Міжнародний математичний конкурс “Кенгуру”;

Всеукраїнський конкурс з англійської мови “Гринвіч”;

Всеукраїнський конкурс з німецької мови “Орлятко”;

Всеукраїнський конкурс з українознавства “Патріот”;

Всеукраїнський конкурс “Левеня”;

Всеукраїнська українознавча гра “Соняшник”;

Всеукраїнська природознавча гра “Геліантус”;

Всеукраїнський конкурс з комп’ютерної грамотності “Бобер”;

Всеукраїнський інтерактивному природничому конкурсі “Колосок”;

Шкільний конкурс “Учень  року”;

конкурси юних поетів, художників, гумористів;

аукціон творів юних художників-аматорів;

спортивні змагання, ін.

                                                                Відділ освіти, молоді та спорту

                                                райдержадміністрації, районний

                                                                методичний кабінет, позашкільні

                                                                заклади,   дирекції загальноосвітніх

навчальних закладів

Згідно планів роботи

  1. Сприяти участі дітей в різноманітних просвітницьких, інтелектуальних конкурсах, виставках, олімпіадах обласного, всеукраїнського та міжнародного рівнів.

                                                               Відділ освіти, молоді та спорту

                                                 райдержадміністрації, районний

                                                                методичний кабінет, позашкільні

                                                                заклади,   дирекції загальноосвітніх

навчальних закладів

Постійно

 

5. Створити та систематично поповнювати районну медіатеку відеоматеріалами про заходи, проведені із категорією здібних та обдарованих дітей.

                                                                Відділ освіти, молоді та спорту

                                                 райдержадміністрації, районний

                                                                методичний кабінет, позашкільні

                                                                заклади,   дирекції загальноосвітніх

навчальних закладів

Постійно

 

  1. Пропагувати результативність роботи із здібними учнями серед освітян та громадськості через різні форми роботи: фестивалі, конкурси, панорами, ярмарки, конференції, засоби масової інформації.

                                                                Відділ освіти, молоді та спорту

                                                 райдержадміністрації, районний

                                                                методичний кабінет, позашкільні

                                                                заклади,   дирекції загальноосвітніх

навчальних закладів

Постійно

 

  1. Висвітлювати в періодичній пресі кращий досвід роботи з обдарованими дітьми, розміщувати результати такої діяльності в Інтернеті.

                                                                Відділ освіти, молоді та спорту

                                                 райдержадміністрації, районний

                                                                методичний кабінет, позашкільні

                                                                заклади,   дирекції загальноосвітніх

навчальних закладів

Постійно

 

  1. Як підсумок роботи з обдарованими дітьми за поточний навчальний рік, проводити шкільні та районне свято дитячої творчості “Майбутнє твориться сьогодні”.

                                                                 Відділ освіти, молоді та спорту

                                                   райдержадміністрації, районний

методичний кабінет, районний

будинок дитячої і  юнацької

творчості

Травень, щорічно

 

  1. Удосконалення творчого потенціалу вчителя

 

  1. Організувати науково-методичний супровід роботи з обдарованими дітьми, брати участь у науково-практичних конференціях, семінарах різного рівня, присвячених проблемам розвитку творчого потенціалу педагогів і учнів, упровадженню новітніх освітніх технологій.

Відділ освіти, молоді та спорту

райдержадміністрації,

районний методичний кабінет,

позашкільні заклади,  дирекції

загальноосвітніх навчальних закладів

Щороку

 

  1. Сприяти залученню науковців для наукового керівництва та консультування учнівських й учительських наукових робіт і проектів.

Відділ освіти, молоді та спорту

райдержадміністрації,

районний методичний кабінет,

позашкільні заклади,  дирекції

загальноосвітніх навчальних закладів

Щороку

 

  1. До керівництва гуртків залучати не лише педагогів-професіоналів, а й майстрів та умільців із інших сфер діяльності.

Відділ освіти, молоді та спорту

райдержадміністрації,

районний методичний кабінет,

позашкільні заклади,  дирекції

загальноосвітніх навчальних закладів

Щороку

  1. Продовжити практику проведення заходів (курсів, семінарів, тренінгів) із спеціальної підготовки вчителів до роботи з обдарованими дітьми.

Відділ освіти, молоді та спорту

райдержадміністрації,

районний методичний кабінет,

позашкільні заклади,  дирекції

загальноосвітніх навчальних закладів

Щороку

  1. Увести питання профілактики та запобігання розумовим, емоційним та іншим перевантаженням дітей у програму консультацій, індивідуальних бесід, семінарів, засідань шкільних і районних методичних об’єднань, батьківських зборів, виступів у пресі, на радіо, телебаченні, ін.).

Відділ освіти, молоді та спорту

райдержадміністрації,

районний методичний кабінет,

позашкільні заклади,  дирекції

загальноосвітніх навчальних закладів

Щороку

  1. Забезпечувати участь учителів, керівників гуртків у конкурсах із розробки авторських програм, підручників, апробації експериментальних підручників, спрямованих на виявлення та розвиток здібностей дітей, фаховому конкурсі Всеукраїнському «Учитель року».

                                                               Відділ освіти, молоді та спорту

райдержадміністрації,

районний методичний кабінет,

позашкільні заклади,  дирекції

загальноосвітніх навчальних закладів

Щороку

  1. Здійснювати моніторинг результативності роботи з обдарованими дітьми.

Відділ освіти, молоді та спорту

райдержадміністрації,

районний методичний кабінет,

позашкільні заклади,  дирекції

загальноосвітніх навчальних закладів

Щороку

 

  1. Піднести рівень інформаційної грамотності педагогічних працівників району шляхом залучення до освоєння навичок користувача комп’ютером, створення доступу до різних джерел інформації, у тому числі до мережі Інтернет.

Відділ освіти, молоді та спорту

райдержадміністрації, районний

методичний кабінет, районний будинок

дитячої і юнацької творчості

Постійно

 

  1. Удосконалювати методичну вправність учителя з використання активних та інтерактивних форм, методу проектів, інших продуктивних форм організації учнівської діяльності як ефективного засобу взаємодіючого навчання.

                                                          Методичні  підрозділи  всіх  рівнів

Постійно

 

  1. Розширювати мережу психологізації навчально-виховного процесу, впроваджувати психолого-педагогічне проектування особистісного розвитку учнів

Відділ освіти, молоді та спорту

райдержадміністрації,

дирекції загальноосвітніх

навчальних закладів

Постійно

  1. Покращити роботу шкільних бібліотек, що стосується задоволення запитів обдарованих дітей, забезпечення їх спеціальною науковою літературою для програмового та позапрограмового вивчення основ наук

Відділ освіти, молоді та спорту

райдержадміністрації,

дирекції загальноосвітніх

навчальних закладів

Постійно

 

  1. Удосконалювати систему професійного становлення талановитих молодих педагогів

Відділ освіти, молоді та спорту

райдержадміністрації

районний методичний кабінет

Постійно

  1. Забезпечити цілеспрямований розвиток інтелектуальних творчих здібностей школярів через якісне наповнення інваріантної, варіативної складових, позакласної роботи:
  • гуртки, студії, спортивні секції;
  • дослідницька робота;
  • використання альтернативних програм, підручників;
  • факультативи, спецкурси;
  • робота класів з поглибленим вивченням предметів
  • виховні години;
  • предметні тижні;
  • нестандартні уроки
  • лекції, конференції, доповіді;
  • спостереження, екскурсії, походи;
  • консультації, діагностика;
  • творчі звіти;
  • освітні проекти; ін.

Відділ освіти, молоді та спорту

райдержадміністрації,

районний методичний кабінет,

позашкільні заклади,  дирекції

загальноосвітніх навчальних закладів

Щороку

  1. Здійснювати моніторинг здібностей учнів з метою визначення напрямів найближчого і перспективного розвитку дітей.

Відділ освіти, молоді та спорту

райдержадміністрації,

районний методичний кабінет,

позашкільні заклади,  дирекції

загальноосвітніх навчальних закладів

Щороку

  1. Проводити відстеження щодо подальшого навчання випускників шкіл- переможців та призерів олімпіад, конкурсів обласного та всеукраїнського рівнів.

Відділ освіти, молоді та спорту

райдержадміністрації,

районний методичний кабінет,

позашкільні заклади,  дирекції

загальноосвітніх навчальних закладів

Щороку

 


  1. Фінансування районної Програми „Обдарована дитинана період 2016-2020 років

з/п

Найменування

заходів

Строк виконання, роки Обсяги фінан-

сування

(тис.грн.)

У тому числі за роками

2016 рік (тис.грн.)

У тому числі за роками

2017 рік (тис.грн.)

У тому числі за роками

2018 рік (тис.грн.)

У тому числі за роками

2019 рік (тис.грн.)

У тому числі за роками

2020 рік (тис.грн.)

1 2 3 4 5 6 7 8 9
 

 

 

1.    

Придбання призів та цінних подарунків для переможців районних та обласних предметних олімпіад, конкурсу – захисту науково-дослідницьких робіт МАН, інтелектуальних, краєзнавчих, екологічних, мистецьких конкурсів, спортивних змагань 2016-2020 185.0 30.0 30.0 35.0 40.0 50.0
 

2.    

Забезпечення фінансування гарячого харчування спортивних спецкласів Перечинської загально- освітньої школи І-ІІІ ступенів  

 

2016-2020

 

 

385.0

 

 

70.0

 

 

70.0

 

 

75.0

 

 

80.0

 

 

90.0

 

3.    

Забезпечення фінансової підтримки  проведення щорічного районного свята “Майбутнє твориться сьогодні”  

2016-2020

 

135.0

 

20.0

 

20.0

 

25.0

 

30.0

 

40.0

 

4.    

Забезпечення  щорічного оздоровлення обдарованих школярів за рахунок Програми  

2016-2020

 

185.0

 

30.0

 

30.0

 

35.0

 

 

40.0

 

50.0

 

 

 

 

 

 

5.    

 

Здійснення матеріальної винагороди педагогів, які підготували учнів-переможців:

– районного етапу олімпіад, конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН, конкурсів, спортивних змагань у розмірі 500 гривень;

– третього обласного результату – 1 тисяча гривень;

– другого обласного результату – 2 тисячі гривень

 

 

 

 

 

2016-2020

 

 

 

 

 

260.0

 

 

 

 

 

40.0

 

 

 

 

 

40.0

 

 

 

 

 

50.0

 

 

 

 

 

60.0

 

 

 

 

 

70.0

 

6.    

Здійснення фінансової підтримки щорічного відзначення Дня інвалідів для дітей даної категорії  

2016-2020

 

160.0

 

20.0

 

20.0

 

30.0

 

40.0

 

50.0

  Усього:   1310.0 210.0 210.0 250.0 290.0 350.0
  Місцевий бюджет               

 

  1. Очікувані результати

 

Виконання Програми дасть змогу:

– створити районну систему виявлення, підтримки, розвитку, навчання та виховання здібних, обдарованих та талановитих учнів;

– удосконалювати форми та методи роботи з даною категорією дітей в урочний та позаурочний час;

– створити творче середовище, яке сприятиме розвитку природних можливостей кожного учня;

– підвищити рівень професійної компетентності педагогів у виборі форм, методів, засобів, технологій навчання і виховання;

– поширювати досвід використання нових педагогічних та інформаційних технологій для забезпечення якісної освіти обдарованих дітей.

 

 

 

 

Заступник голови ради                                                  М.М.Петрішко                                        

 

 

 

 

 

Додаток 1

до Програми

 

                                     Паспорт Програми

 

 

  1. Розробник Програми – відділ освіти, молоді та спорту райдерж-адміністрації.

 

  1. Підстава для розроблення Програми: Указ Президента України від 30.09.2010 р. “Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні”, Програма розвитку освіти Закарпаття на 2013-2022 роки.

 

  1. Відповідальний виконавець Програми: відділ освіти, молоді та спорту райдержадміністрації.

 

  1. Учасники Програми: відділ освіти, молоді та спорту райдержадміністрації, Перечинський будинок дитячої та юнацької творчості.

 

  1. Термін реалізації Програми: 2016-2020 роки (у п’ять етапів).

 

  1. Перелік місцевих бюджетів, що беруть участь у виконанні Програми: районний бюджет.

 

  1. Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми:

 

Усього:  1310.0  тис.грн.

 

 

 

 

Заступник голови ради                                                         М.М.Петрішко

 

 

 

 

Comments are closed.