Про затвердження Плану розвитку   комунального некомерційного підприємства «Перечинська районна лікарня» Перечинської районної ради Закарпатської області             

 Про  скликання  позачергової сорок  п»ятої  сесії  районної  ради УІІ скликання
25.08.2020
Протокол поіменного голосування від 27.08.2020 року
27.08.2020
Показати всі

Про затвердження Плану розвитку   комунального некомерційного підприємства «Перечинська районна лікарня» Перечинської районної ради Закарпатської області             

Проект

 

  УКРАЇНА

ПЕРЕЧИНСЬКА РАЙОННА РАДА

ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

        Сорок п»ята сесія (позачергова)  УІІ скликання

РІШЕННЯ

 

__.__.2020                             м.Перечин                                    №  

 

Про затвердження Плану розвитку  

комунального некомерційного підприємства

«Перечинська районна лікарня»

Перечинської районної ради

Закарпатської області                 

 

Відповідно до статей 43, 60  Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 16 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я»,  заслухавши та обговоривши доповідь  директора комунального некомерційного підприємства «Перечинська районна лікарня» Перечинської районної ради Закарпатської області Данилаш В.В., районна рада вирішила:

1.Затвердити План розвитку комунального  некомерційного  підприємства «Перечинська районна лікарня» Перечинської районної ради Закарпатської області (додається).

2.Відповідальність за виконання Плану розвитку комунального  некомерційного  підприємства «Перечинська районна лікарня» Перечинської районної ради Закарпатської області покласти на директора комунального  некомерційного підприємства «Перечинська районна лікарня» Перечинської районної ради Закарпатської області Данилаш В.В.

3.Контроль за виконання даного рішення покласти на заступника голови районної ради Петрішко М.М. та постійну комісію районної ради  з питань духовного розвитку, освіти, охорони здоров’я, культури, молоді і спорту, зв’язків з громадськістю, туризму та рекреації   (Шеян Ю.Ю.).

 

 

Голова ради                                                                               М.І. Ласкін

 

Пояснювальна записка

до проекту рішення районної ради

 

Про план розвитку комунального некомерційного

підприємства «Перечинська районна лікарня»

Перечинської районної ради Закарпатської області                           

 

 

 

Для того, щоб комунальне некомерційне підприємство «Перечинська районна лікарня» Перечинської районної ради Закарпатської області уклала договорів про перехідне фінансове забезпечення комплексного надання медичних послуг закладами охорони здоров’я необхідно затвердити план розвитку комунального некомерційного підприємства «Перечинська районна лікарня» Перечинської районної ради Закарпатської області.     

 

 

 

 

План розвитку комунального некомерційного комунального підприємства «Перечинська районна лікарня» Перечинської районної ради Закарпатської області

   

 

 

  

 ТИПОВА ФОРМА ПЛАНУ РОЗВИТКУ ЗАКЛАДУ ОХОРОНИ ЗДОРОВЯ                                      

  1. Описова частина.

   1.1 

1.2. Презентація    ЗОЗ

 

 

 

 

  1. Програма організаційно-управлінських змін

2.1  Адміністрація закладу:

2.1.1. Директор

2.1.2  Заступник   директорам з медичної частин

2.1.3    Заступник   директорам з експертизи тимчасової  непрацездатності

2.1.4    Заступник   директорам з економічних питань

2.1.5   Фахівець з питань цивільного захисту

2.1.6   Головна медична сестра

2.1.7  Інспектор з кадрів

2.1.8   Інженер  з охорони праці

2.1.9   Інженер  з організації експлуатації та ремонту

2.1.10   Інженер  з метрології

2.1.11  Секретар

2.1.12  Юристконсульт

2.1.13  Провізор

2.1.14. Лікарі-інтерни

2.1.15  Відділ бухгалтерського обліку

Керує  закладом  Данилаш  Василина Василівна.. Призначена на посаду директора комунального некомерційного підприємства «Перечинська районна лікарня»  перечинської районної ради Закарпатської області 05.11. 2019 р. До того часу   була головним лікарем Перечинської центральної районної лікарні, яку очолювала з 17.12.2015 року. Також протягом 2015 року працювала начальником відділу охорони здоров’я     Перечинської  районної  державної адміністрації.   20.06.2012 р  була   призначена на посаду заступника головного лікаря  по медичній частині Перечинської центральної районної лікарні. Протягом поточного періоду проходила відповідні курси підвищення кваліфікації та атестації.

 

2.2,    Структура управління закладу:

2.2.1. Директор

2.1.2  Заступник   директорам з медичної части

2.1.3   Головна медична сестра

2.1.4  Інспектор з кадрів

2.1.5   Інженер  з охорони праці

2.1.6   Інженер  з організації експлуатації та ремонту

2.1.7  Секретар

2.1.8  Юристконсульт

2.1.9.  Відділ бухгалтерського обліку

2.1.9.  Інформаційно- аналітичний кабінет

2 3. Розроблено, обговорено у колективі та підписано 13 серпня 2020 року  колективний трудовий договір.

2.4. Розроблено та  буде впроваджено заходи по зменшенню тривалості середнього строку госпіталізації. Шляхом впровадження хірургії 1-го дня та відкриття ліжок денного стаціонару.

2.5. Розроблено та  буде впроваджено заходи зі  збільшення  частки амбулаторної медичної  допомоги, шляхом впровадження альтернативних методів надання амбулаторної медичної  допомоги, розширення спектру амбулаторних досліджень з акцентом на новітні технології.   Відкриття   денного стаціонару для лікування амбулаторних хворих на 20 ліжок. А саме: 15 – терапевтичних  ( в т.ч. 10 – терапевтичних, 5 – неврологічних), 5 – хірургічних .

2.6.Розраховано потребу в кадрах, відповідно по всіх спеціальностях та з врахуванням оптимізації ліжкового фонду.  У закладі наявні спеціалісти усіх профілів, які передбаченні гарантованими пакетами медичних послуг згідно укладеного договору з національною службою здоровя України.

  1. Програма фінансово — економічної діяльності

3.1. У 2018 році на фінансування лікарні за зальним фондом було витрачено 22862,8 тис.грн., в тому числі на оплату заробітної з нарахуваннями — 18298,0 тис.грн., оплату комунальних послуг та енергоносіїів — 2534,2 тис.грн., оплату медикаментів та перев”язувальних матеріалів — 868,8 тис.грн., продуктів харчування — 317,2 тис.грн.,пільгових пенсій — 34,5 тис.грн.,  інших поточних видатків — 810,1 тис.грн. За іншими надходженнями спеціального фонду було витрачено 83,5 тис.грн., у тому числі на придбання основних засобів — 59,4 тис.грн. (кардіомонітора, двох холодильників), оплачено виготовлення проєктно-кошторисної документації та її експертизи на капітальний ремонт будівлі Перечинської ЦРЛ (заміна вікон та дверей) в м.Перечин, вул. Ужанська, 8 — 24,1 тис.грн. За медичні огляди, отримані, як плата за послуги, у 2018 році надійшло коштів у сумі 564,9тис.грн., від реалізації в установленому порядку майна (здачу металобрухту) — 0,6 тис.грн., залишок коштів на 01.01.2018 року становив 201,1 тис.грн. Профінансовані видатки по платних послугах склали 530,6 тис.грн., в тому числі на  на оплату заробітної з нарахуваннями — 90,3 тис.грн., оплату комунальних послуг та енергоносіїів — 61,7 тис.грн., оплату медикаментів та перев”язувальних матеріалів — 149,9 тис.грн., інших поточних видатків — 123,5 тис.грн., придбання основних засобів — 105,2 тис.грн. (придбання двох модемів до коректорів природного газу, термостату, медичного обладнання). Через  не достатнє фінансування за загальним фондом багато видатків проводилося за рахунок коштів, отриманих від надання платних послуг, зокрема оновлення метеріально-технічної бази.

У 2019 році на фінансування лікарні за зальним фондом було витрачено 25543,9 тис.грн., в тому числі на оплату заробітної з нарахуваннями — 20064,1 тис.грн., оплату комунальних послуг та енергоносіїів — 2522,6 тис.грн., оплату медикаментів та перевязувальних матеріалів — 897,0 тис.грн., продуктів харчування — 420,0 тис.грн.,пільгових пенсій — 40,1 тис.грн.,  інших поточних видатків — 1600,1 тис.грн. За іншими надходженнями спеціального фонду було витрачено 460,0 тис.грн., у тому числі на придбання основних засобів — 73,6 тис.грн. (комп”ютерної техніки), оплачено часткове проведення   капітального ремонту будівлі Перечинської ЦРЛ (заміна вікон та дверей) в м.Перечин, вул. Ужанська, 8 — 285,8 тис.грн., часткове проведення капітального ремонту будівлі стоматологічного відділення Перечинської ЦРЛ в м.Перечин, вул. Ужанська, 8 – 100,6 тис.грн. За медичні огляди, отримані, як плата за послуги, у 2019 році надійшло коштів у сумі 537,5 тис.грн., від реалізації в установленому порядку майна (здачу металобрухту) — 3,7 тис.грн., залишок коштів на 01.01.2019 року становив 236,1 тис.грн. Профінансовані видатки по платних послугах склали 777,3 тис.грн., в тому числі на  на оплату заробітної з нарахуваннями — 77,9 тис.грн., оплату комунальних послуг та енергоносіїів — 92,3 тис.грн., оплату медикаментів та перев”язувальних матеріалів — 148,6 тис.грн., інших поточних видатків — 233,5 тис.грн., придбання основних засобів — 225,0 тис.грн. (придбання меблів, медичного обладнання, комп”ютерної техніки). Через  не достатнє фінансування за загальним фондом багато видатків проводилося за рахунок коштів, отриманих від надання платних послуг, зокрема оновлення матеріально-технічної бази.

За І півріччя 2020 року на фінасування лікарні було витрачено 12070,3 тис.грн., в тому числі за рахунок медичної субвенції — 5581,1 тис.грн., надходжень від НСЗУ — 5182,0 тис.грн., коштів районного бюджету — 1085,9 тис.грн., інших  субвенцій  – 221,3 тис.грн.На оплату заробітної плати з нарахуваннями було витрачено — 4905,7 тис.грн., оплату комунальних послуг та енергоносіїів — 885,9 тис.грн., оплату медикаментів та перев”язувальних матеріалів — 474,7 тис.грн., продуктів харчування — 135,5 тис.грн., інших поточних видатків — 593,9 тис.грн., пільгових пенсій — 21,6 тис.грн. За іншими надходженнями спеціального фонду було витрачено 527,6 тис.грн., у тому числі на придбання основних засобів — 527,6 тис.грн. (монітору пацієнта, апарату штучної вентиляції легень портативного, апарату штучної вентиляції легень S1600). За медичні огляди, отримані, як плата за послуги, у І півріччі 2020 року надійшло коштів у сумі 154,1 тис.грн., від реалізації в установленому порядку майна (срібловмісні відходи) — 0,1 тис.грн., залишок коштів на 01.01.2020 року становив 40,4 тис.грн. Профінансовані видатки по платних послугах за І півріччя 2020 року склали 143,2 тис.грн., в тому числі на  на оплату заробітної з нарахуваннями — 22,3 тис.грн., оплату медикаментів та перев”язувальних матеріалів — 65,2 тис.грн., інших поточних видатків — 18,8 тис.грн., придбання основних засобів — 36,9 тис.грн. (комп”ютерної техніки). Введенням в Україні карантинних заходів було призупинено надання платних послуг, а тому не було отримано доходів від надання цих послуг, відповідно до запланованих.

3.2.На сьогоднішній день КНП “Перечинська районна лікарня” Перечинської районної ради має укладений договір з Національною службою здоров”я України №1193-Е420-Р000 від 30 березня 2020 року на загальну суму 17724,4,  в тому числі на хірургічні операції дорослим та дітям у стаціонарних умовах — 2090,8 тис.грн.,стаціонарна допомога дорослим та дітям без проведення хірургічних операцій — 8514,7 тис.грн., медична допомога при пологах — 2465,2 тис.грн., амбулаторна вторинна (спеціалізована) та третипнна (високоспеціалізована) медична допомога дорослим та дітям, включаючи медичну реабілітацію та стоматологічну допомогу — 4653,7 тис.грн. При формуванні фінансового плану лікарні планувалося, що реально оцінити спроможність лікарні буде можливо після впровадження оплати за пролікований випадок. Однак, карантинні заходи, введені на всій території України, внесли свої корективи. Так як фінансування проводиться за глобальною ставкою,  планові госпіталізації тривалий період часу не проводяться,  оцінити реальну спроможність лікарні в ринкових умовах, виявилося проблемним.

Хірургічне відділення по укладеному договору на місяць отримуватиме до 234,5 тис.грн. Однак на утримання відділення разом з анестезіологічним відділенням на місяць орієнтовно складає 296,7 тис.грн.,  в тому числі на заробітну плату з нарахуваннями  – 250,3 тис.грн. (без урахування адміністративних витрат). Пологове відділення, по укладеному договору з внесеними змінами, на місяць може отримати за надані послуги в середньому до 276,6 тис.грн., але за квітень – червень було 69 пологів, що є недостатнім для повного забезпечення медикаментами та всім необхідним при перебуванні у відділенні. Враховуючи, що деякі села на території яку обслуговує КНП “Перечинська районна лікарня” Перечинської районної ради знаходяться на відстані більше 35 км від лікарні, до опорної лікарні ще орієнтовно 25 км, а стан доріг на сьогоднішній день не на всій території є задовільним, тому краще б було зберегти наявну структуру лікарні. Збереження всіх діючих відділень можливе лише якщо буде додаткове фінансування, але так як місцевий бюджет не може взяти на себе повне утримання лікарні, то необхідне виділення додаткових коштів з державного бюджету.

КНП “Перечинська районна лікарня” Перечинської районної ради в цьому році вже було проведено скорочення 30 посад для приведення штатної чисельності відповідно до виділеного фінансування та укладених договорів про надання медичних послуг.

Враховуючи, що корпуси лікарні відділені між собою, хірургічне, поліклінічне та пологове відділення знаходяться за адресою в м.Перечин по вул.Ужанській, 8, а терапевтичне, дитяче, приймальне відділення, харчоблок  — в м.Перечин по вул.Садоваій, 59, то це зумовлює значні затрати для лікарні, зокрема на використання автотранспорту, утримання декількох будівель, оплату комунальних послуг та енргоносіїв. Лікарнею подавалися бюджетні запити щодо виділення коштів та розгляду можливості компактного розміщення структурних підрозділів за однією адресою,  на сьогоднішній день це питання на розгляді.

3.3. Аналізуючи віддаленість деяких населених пунктів від опорних лікарень, а також, враховуючи, необхідність у наданні своєчасної кваліфікованої медичної допомоги населенню території, яку обслуговує КНП“Перечинська районна лікарня” Перечинської районної ради, пропонуємо розглянути можливість фінансування лікарні не тільки за договорами з НСЗУ,  а й з державного бюджету.

3.4.Перечинський район є дотаційним. Введення карантинних заходів у 2020 році негативно вплинули на підприємства та субєктів підприємницької діяльності, що зумовило зменшення загальної суми податків, що сплачуються до місцевих бюджетів. Враховуючи, що до бюджету району не надходять податки  Перечинської ОТГ, а лікарня фінансується з бюджету Перечинського району, то районний бюджет не спроможний виділити в достатньому обсязі кошти на утримання КНП “Перечинська районна лікарня” Перечинської районної ради Закарпатської області. Коштами на оплату енергоносіїв та комунальних послуг у 2020 році лікарня забезпечена. Тільки при економії цих коштів, можливий їх перерозподіл на інші поточні видатки.

3.5.На жаль, на території району дуже складно залучити та спрямувати на фінансування лікарні недержавні інвестиції, спонсорські внески, інші джерела доходів достатні на покриття фінансових витрат КНП “Перечинська районна лікарня” Перечинської районної ради, які не покриває місцевий бюджет та доходи, отримані за договорами від НСЗУ, як оплата за надані послуги.

3.6. На основі проведеної експертної оцінки використання ліжкового фонду  районної лікарні та з метою оптимізації лікарняних площ, розраховано оптимальну кількість ліжок у закладі – 90.   В  т.ч.

–   терапевтичні ліжка – 40  ( 30  – терапевтичних, 10 – неврологічних);

– хірургічні  ліжка –15  ( 7 –хірургічних,  5 –  травматологічні, 3 –  гінекологічні);

–  пологові ліжка – 10;

–   дитячі ліжка  -20 ;

–  ліжка для надання невідкладної допомоги -5.

3.7. Розроблено план необхідних  капітальних інвестицій у закладі з врахуванням скорочення ліжкового фонду й оптимізації лікарняних площ – перенесення всіх відділень в один корпус  (вивільнення  терапевтичного корпусу). Необхідно закупити цифровий рентген апарат,ендоскоп, цистоскоп, апарат ультразвукової діагностики,сучасний операційний інструментарій. Потрібно відремонтувати приміщення колишнього гінекологічного відділення та поліклінічного корпусу з відповідними надбудовами.

3.8   Розроблено  модель платних послуг  відповідно до вимоги чинного законодавства та з врахуванням специфіки регіону.

3.9 Особливо гострою є проблема енергозбереження для бюджетних організацій. З одного боку, це обумовлено соціальним значенням цих об’єктів, з іншого боку, наявністю морально застарілого, низькоефективного котельного обладнання та відсутності реалізації енергозберігаючих заходів, що в свою чергу є одними з основних причин дефіциту коштів у бюджетах усіх рівнів. У 2018 році було проведено реконструкцію системи теплопостачання Перечинської центральної районної лікарні з встановленням котлів на твердому паливі в м.Перечин по вулиці Ужанській,8. У 2019 році було переведено котельню по вулиці Ужанській, 8 з опалення природним газом на опалення паливними дровами. При проведенні аналізу витрат на опалення приміщень лікарні, було встановлено, що вартість паливних дров з кожним роком зростає, необхідно оплачувати додатково складання та порізку дров, а вартість природного газу зменшилася. Також було проведено розрахунки, що на обслуговування котельні природним газом необхідно 1,25 посад операторів, а котельні на опалення дровами — 4,5 посад операторів. Тому у 2020 році було прийнято рішення знову перевести котельню на опалення природним газом.

Для проведення заходів з енергозбереження лікарня поступово при виділенні коштів, проводить заміну вікон та дверей у приміщеннях підприємства. Але, на жаль, капітальний ремонти розпочаті у минулому році, в цьому році не можуть бути продовжені по причині відсутності фінансування на ці заходи.

3.10.КНП “Перечинська районна лікарня” Перечинської районної ради проведено аналіз впровадження аутсорсингу на певні види послуг, зокрема укладено договори про надання лікарні послуг з прання білизни, гістологічних досліджень, патанатомічних розтинів. На сьогоднішній день, поки кошти на енергоносії виділяються місцевим бюджетом, перехід на послуги з гарячого харчування є не вигідним, так як суттєво збільшить витрати підприємства. Окрім того, на території яку обслуговує лікарня, поки що немає підприємств, які надають послуги з організації гарячого харчування в достатній кількості. А оскільки при проведенні процедури закупівлі, закупівля може не відбутись, це може призвести до того, що стаціонарні хворі залишаться без гарячого харчування.

3.11 Забезпечено доступ до публічної інформації  та буде забезпечено дотримання принципів прозорості  при публічному висвітленні на офіційному веб- сайті закладу. Створено веб – сайт    КНП «Перечинська районна лікарня» –   https //hospital-7785business. Site.

4.Програма управління  якістю надання медичної допомоги.

4.1 У закладі впроваджені та затверджені  критерії  та індикатори якості  надання медичної допомоги відповідно до  діючих   вимог, з врахуванням можливостей закладу та специфіки регіону. Проводяться експертні оцінки якості надання медичної допомоги з метою своєчасного реагування на проблеми. Специфікою закладу є ще і те, що приблизно 90,0 %  хворих поступають в ургентному порядку або по само зверненні на прийом.  Також у структурі населення , яке обслуговує заклад більше  10,0% складає населення ромської народності.

4.2 У закладі розробляються адаптовані стандарти сервісного обслуговування пацієнтів при наданні стаціонарної   медичної допомоги та надання додаткових немедичних послуг.

4.3 У закладі  впроваджено заходи з інфекційного контролю, наказом «Про організацію профілактики внутрішньолікарняних інфекцій  у стаціонарах району»  створено районну комісію з інфекційного контролю та затверджено план заходів профілактики внутрішньо лікарняних інфекцій.

 

 

 

Директор                                                         ВАСИЛИНА Данилаш

Comments are closed.

Перейти до вмісту