Про  стан  доріг державної  та комунальної      власності на території  Перечинського району
04.07.2019
Про роботу відділу освіти, молоді та спорту Перечинської районної державної адміністрації щодо забезпечення якісної дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти в районі та перспективи розвитку
04.07.2019
Показати всі

Про роботу управління соціального захисту населення Перечинської  районної  державної адміністрації  за  2018 рік

  УКРАЇНА

ПЕРЕЧИНСЬКА РАЙОННА РАДА

ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

        Тридцять чеверта  сесія  УІІ скликання

 

РІШЕННЯ

 

27.06.2019                              м.Перечин                                    №  570 

 

Про роботу управління

соціального захисту населення

Перечинської  районної  державної

адміністрації  за  2018 рік

 

 

Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», розглянувши та обговоривши інформацію начальника управління соціального захисту населення Цвіка В.І. «Про роботу управління соціального захисту населення Перечинської районної державної адміністрації  за 2018 рік», районна рада вирішила:

  1. Інформацію начальника управління соціального захисту населення Цвіка В.І. «Про роботу управління соціального захисту населення районної державної адміністрації за 2018 рік», взяти до відома (додається).
  2. Управлінню соціального захисту населення районної державної адміністрації (Цвік В.І.)  і надалі сприяти  покращенню соціального захисту населення району, особливо вразливих його категорій.
  3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника  голови районної державної адміністрації  Чомоляк М.І. та постійну комісію районної ради  з питань духовного розвитку, освіти, охорони здоров’я, культури, молоді і спорту, зв’язків з громадськістю, туризму та рекреації (Шеян Ю.Ю.).

 

 

Голова ради                                                                            М.І.Ласкін

 

 

ІНФОРМАЦІЯ

про роботу управління соціального захисту населення за 2018 рік

 

 

На протязі 2018 року  управління соціального захисту населення Перечинської райдержадміністрації (далі – управління) здійснювало заходи з реалізації державної соціальної політики відповідно визначених повноважень Законами України «Про місцеве самоврядування», «Про місцеві державні адміністрації», «Про державну службу», «Про засади запобігання та протидії корупції», «Про звернення громадян», «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям», «Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам», «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію та інвалідам», «Про державну допомогу сім’ям з дітьми», «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку», «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», «Про статус ветеранів військової служби і ветеранів органів внутрішніх справ та їх соціальний захист», «Про реабілітацію жертв політичних репресій на Україні», «Про соціальний захист дітей війни», «Про охорону праці», «Про оплату праці» та інші.

 

Головним напрямком діяльності управління було забезпечення, у межах своїх повноважень, практичного втілення в життя, спільно з іншими структурними підрозділами райдержадміністрації, Програми соціально-економічного розвитку Перечинського району; районної комплексної програми соціального захисту населення «Турбота»; районної комплексної програми підтримки громадських організацій; Програми зайнятості населення Перечинського району та інших рішень райдержадміністрації та районної ради стосовно соціального захисту населення Перечинського району.

 

У 2018 році управлінням було впроваджено елементи внутрішнього фінансового контролю з метою забезпечення підвищення рівня ефективного і цільового використання бюджетних коштів.

 

Інформацію про роботу управління побудовано таким чином, щоб показати наскільки важливою ланкою у суспільстві є соціальний захист, а  також вказати на проблеми, що виникають у роботі управління для того, щоб знайти спільні шляхи їх вирішення.

 

Відділ бухгалтерського обліку та звітності
На управління  покладено функції розпорядника коштів, що надходили з різних джерел фінансування.
із Державного бюджету – 1801825,61 грн. (1044242,32 грн.), що на 757583грн більше в порівнянні з минулим роком

із  Обласного бюджету –  12090,67грн (12296,83 грн), що на 206,16грн менше у зв’язку із смертю одержувачів ( комп. на бензин і транспортне обслуговування осіб із інвалідністю)

із районного бюджету – 308349,86грн (324926,42), що на 16576,56грн менше у зв’язку розділенням бюджетів відповідно до закону про децентралізацію

із місцевого бюджету – 98701500,87грн (100735363,30грн), що на 2033862,43грн менше ніж у 2017році.

Зверніть увагу, що це не просто цифри, а «живі гроші», які отримали наші громадяни – жителі нашого району для соціального захисту своїх дітей, сімей.

 

Соціальні допомоги та пільги

Для якісного та своєчасного обслуговування громадян в управлінні функціонує відділ соціальних допомог. Організація роботи відділу має здійснюватися за єдиною технологією прийому громадян по розробленому макету-графіку за попереднім записом по телефону або безпосередньо в управлінні. Оскільки приміщення в якому знаходиться управління є пристосованим, то відповідно запровадити в роботу «Єдину технологію» та якісне надання соціальних послуг соціально-вразливим категоріям громадян (особливо особам з інвалідністю) є неможливим. Тому, одним із проблемних питань – це вирішення питання виділення приміщення для управління.

За 2018рік відділом призначено та профінансовано різних видів допомог на суму 71855,8тис.грн (за аналогічний період минулого року 66783,5тис.грн).

У загальній структурі усіх видів соціальної допомоги найбільшу частку – майже 40% – займає допомога при народженні дитини, загальна сума нарахувань якої становить  28470,1тис.грн. та соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям 25% загальна сума нарахувань складає 18210,1 тис.грн. Заборгованості по виплатах не має. У 2018році введено новий вид допомоги – тимчасова ДСД непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, проведено такого виду виплати 12особам на загальну суму 61,6тис.грн.

 

На обліку в управлінні перебуває 1942 особи з інвалідністю, з них  156 дітей з інвалідністю, в т.ч.:

– I групи – 202 особи (2017р. – 223 )

– II групи – 757 осіб  (2017р. – 831)

– III групи – 827 осіб (2017р. – 942)

       Відповідно до Законів України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», «Про охорону дитинства», «Про реабілітацію інвалідів України» протягом поточного року видано:

– 44 направлень на забезпечення протезно-ортопедичними виробами (2017 р. – 28);

– 6 направлень  на забезпечення кріслом – колісним (2017 р. – 2);

-2 направлення  на забезпечення засобами для ходіння керовані однією рукою (2017 р. – 0).

Згідно виданих направлень всі особи з інвалідністю забезпечені

термічними та іншими засобами реабілітації.

Відповідно до листа Мінсоцполітики від 31.08.2018року №100/0/22-18/57 – 02 серпня 2018року Урядом внесено зміни до Постанови КМУ від 30.05.2018року №427 «Деякі питання реалізації пілотного проекту із соціального захисту сімей з дітьми та підтримки розвитку відповідального батьківства» відповідно до якого з 01 вересня 2018року здійснюється надання одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка». За 2018 рік управлінням видано 62 «пакунки малюка». Наразі пакунки видаються безпосередньо у пологому відділенні районної лікарні.

Управлінням соціального захисту населення райдержадміністрації розроблено та рішенням сесії районної ради від 21.12.2017 № 368 затверджено Програму посилення соціального захисту соціально вразливих категорій населення та підтримки громадських ветеранських організацій району на 2018-2020 роки. На  виконання заходів Програми сприяння діяльності Перечинського районного товариства інвалідів у 2018 році  виділено 10 тис. грн.  (2017р. –7,5 тис.грн.).

За рахунок коштів державного бюджету  отримали:  7 осіб – компенсацію витрат на бензин, ремонт і технічне обслуговування (2017 р. – 7); 25 осіб – компенсацію на транспортне обслуговування (2017р. – 28).

 

З початку проведення антитерористичної операції, до управління соціального захисту населення звернулось близько 70 сімей – переселенців з Автономної Республіки Крим, Донецької та Луганської областей. Згідно постанови КМУ „Про надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення АТО, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово – комунальних послуг” № 505 від 01.10.2014 року, на протязі 2018року отримували допомогу 30 сімей на загальну суму 339 959 гривень.  Кошти виплачені повністю. Станом на 01.01.2019року на обліку перебуває 33 сім’ї ВПО – 65 осіб, в т.ч.:

АР Крим – 8 осіб (4 сім’ї)

Донецька обл. – 44 особи (20 сімей)

Луганська обл.- 13 осіб (9 сімей)

 

Станом на 01.01.2019 року за призначенням житлових субсидій звернулося 2967(2224) сімей, з них:

  • на придбання ТПСГ- 1628(1597) заяв
  • на оплату ЖКП- 1339(627) заяв.

В січні-грудні 2018 року сума нарахованих субсидій на ЖКП склала 13753,65(21942,7) тис. грн., профінансовано – 20219,35(22266,59) тис. грн. Заборгованість по субсидіях на оплату ЖКП станом на 01.01.2019 року становить 1467,28(4168,15) тис. грн. За даний період призначено субсидію на  придбання твердого палива (готівкою) на суму 2974,24(3529,9) тис. грн., профінансовано – 3094,02(2942,79)тис.грн., заборгованість-32,93(622,41)тис.грн.(кредиторська).

З 01.05.2018року до порядку надання населенню житлових субсидій були внесені зміні. Враховуючи внесені зміни до Порядку надання населенню житлової субсидії управлінням соціального захисту населення райдержадміністрації протягом звітного періоду проведено відповідну роботу щодо здійснення розрахунку субсидій для домогосподарств, які звернулися за призначенням субсидії, а саме, підготовлено і подано запити до організацій надавачів-житлово комунальних послуг,  органів Державної фіскальної служби, Пенсійного фонду України.  Також спеціалістами управління протягом червня місяця 2018 року опрацьовано списки підприємств – надавачів послуг, до яких включені одержувачі по зекономлених сумах субсидій. 858 домогосподарств району були повідомлені про включення їх до даних списків та необхідність подання  заяв для  проведення виплати частини невикористаної суми субсидії на оплату житлово-комунальних послуг(газопостачання), що підлягають монетизації. До першого вересня 2018 року громадяни звернулися з відповідною заявою до управління соціального захисту населення, не подано 19 заяв. На підставі поданих заяв та списків організацій-надавачів житлово-комунальних послуг управління протягом двох місяців від початку нового опалювального сезону (16 жовтня 2018р.) проведено виплату коштів частини невикористаної житлової субсидії в еквіваленті, що не перевищує вартості 100куб.метрів природного газу 839 (1528) домогосподарствам на суму 503,9 (985,0 тис. грн.) тис. грн.

Станом на 01.01.2019 року 2211 (3289) сімей району користувалися житловою субсидією на оплату житлово-комунальних послуг.

За 2018рік підготовлено і подано на розгляд комісії з питань призначення державних соціальних допомог у виняткових випадках 18(12) заяв з відповідними документами для призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям. По 14 (7) заявах прийнято позитивні рішення,  4(2) сім’ям відмовлено. Також на розгляд комісії з питань надання житлової субсидії у виняткових випадках було винесено 549(633)заяв для призначення житлової субсидії, з яких по  451 (531) зверненні громадян прийнято рішення про призначення.

За звітній період відділом державних соціальних допомог розглянуто 1 заяву з відповідними документами, на підставі яких нараховано одноразову винагороду жінкам, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня» на загальну суму 17600 грн.

Щомісячно відділом державних соціальних допомог подаються індивідуальні дані на 1472(1698) одержувачів державних допомог, які мають право на зарахування страхового стажу в період догляду за дитиною-інвалідом, за дитиною віком до трьох років, за інвалідом I групи та перестарілою особою, яка досягла 80 років.

Управлінням соціального захисту населення райдержадміністрації постійно проводиться інформаційно-роз’яснювальна робота серед населення шляхом розміщення інформаційних матеріалів (змін до законодавства) на стендах управління, на ВЕБ сторінці Перечинської райдержадміністрації, надання консультацій при зверненні до управління та через уповноважених осіб сільських(селищних) рад. В управлінні функціонує телефон «Гарячої лінії» за номером  2 24 39.

Управління соціального захисту населення є головним розпорядником коштів щодо надання пільг ветеранам війни та праці, ветеранам військової служби, ветеранам органів внутрішніх справ, інвалідам армії, пенсіонерам міліції та кримінально-виконавчої системи, громадянам постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи, працівникам охорони здоров”я, культури, освіти з оплати житлово-комунальних послуг, забезпечення твердим паливом та скрапленим газом, надання послуг електрозв”язку,  пільгове перевезення населення.

Однак, що стосується питання нас, управління як розпорядника коштів (транспортне обслуговування та зв’язок) хочу внести деякі корективи.

Відповідно до статті 10 Закону України «Про державні соціальні стандарти  та державні соціальні гарантії» державні соціальні   нормативи    у   сфері  транспортного обслуговування та зв’язку включають: норми забезпеченості населення послугами зв’язку, статті 16 де зазначено, що «держава гарантує забезпечення  основних  потреб  громадян  на рівні  встановлених  законом  державних  соціальних  стандартів  і нормативів», статті 19 «Державні соціальні   гарантії   є   обов’язковими   для  всіх державних органів,  органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності», а в частині фінансування – розмежовано повноваження органів виконавчої влади та місцевого самоврядування щодо фінансового забезпечення надання державних соціальних гарантій відповідно до статті 22 Закону України «Про державні соціальні стандарти  та державні соціальні гарантії».

Статтею 102 Бюджетного кодексу України встановлено, що видатки місцевих бюджетів, передбачені у підпункті «б» пункту 4 частини першої статті 89 цього Кодексу, проводяться за  рахунок субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення державних програм соціального захисту в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Підпунктом «б» п. 4 ч. 1 ст. 89 Бюджетного кодексу України встановлено, що до видатків, що здійснюються з бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, районних бюджетів, бюджетів об’єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, належать видатки на державні програми соціального захисту, зокрема, пільги з послуг зв’язку окремим категоріям громадян.

Водночас, згідно з ч. 3 ст. 142 Конституції України, витрати органів місцевого самоврядування, що виникли внаслідок рішень органів державної влади, компенсуються державою.

Одночасно зазначаємо,що відповідно до п.3  Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, що затверджено Постановою КМУ №256 від 04.03.2002року  –  визначено головним розпорядником коштів на здійснення  заходів  з  виконання державних програм соціального захисту  населення  – керівників  головних  управлінь, управлінь, відділів  та  інших  самостійних  структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, що стосується коштів за рахунок субвенцій з державного бюджету, а не за рахунок коштів місцевого бюджету. Вважаємо це правовою колізією. Підсумовуючи вищенаведене, управління не може бути розпорядником тих коштів, яких нема.

 

До Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги,  занесено 7014 пільговиків, з них  1837  дітей війни, 883 інвалідів і 83 осіб, які постраждали внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС. Станом на 01.01.2019 року  надано пільг на суму  2691000 грн.

 

Жителям району, яким встановлено статус ветерана війни та особам, на яких поширюється чинність дії Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» щорічно до 5 травня виплачується разова допомога, в розмірах, передбачених для відповідної категорії осіб державним бюджетом України. В 2018 році зазначену виплату одержали 323 особи на загальну суму 444912 грн.

Соціальний  захист учасників антитерористичної операції, героїв Небесної сотні та учасників революції Гідності забезпечується відповідно до діючого законодавства.

Станом на 01.01.2019року на обліку в управлінні перебуває 161 учасник АТО, в т.ч. 13 осіб з інвалідністю ( 0осіб – 1гр., 3 особи – 2гр.,  10 осіб – 3гр.)

Забезпечення належного соціального захисту осіб з інвалідністю та ветеранів війни, особливо учасників АТО є пріоритетним завданням  спеціалістів.

 

            Робота соціального інспектора

Контроль за правильністю надання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, допомоги на дітей одиноким матерям,  субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива,  компенсації за надання соціальних послуг, допомоги по догляду за престарілою особою та інвалідом І групи або інвалідом внаслідок психічного розладу, інших соціальних виплат здійснюється соціальним інспектором. Неодноразово наголошувалося про необхідність збільшення штатних одиниць соціальних інспекторів. Особливо це є актуальним зараз, оскільки забезпеченню дотримання законодавства,  внутрішнього контролю надається особлива увага.

Внаслідок проведених перевірок соціальним інспектором встановлено, що не всі громадяни відповідально ставляться до заповнення документів при оформленні соціальної допомоги та  надають інколи неповну і недостовірну інформацію щодо своїх доходів та майнового стану.

Проводиться верифікація достовірності інформації стосовно соціальних виплат, яку надає Міністерство фінансів України. За 2018рік соціальним інспектором проведено 717 перевірок, в т.ч.:

607 – обстежень для призначення субсидії

49 – обстежень для призначення державних соціальних допомог

2 – перевірки щодо підтвердження видачі роботодавцями довідки про доходи

6 – перевірок шляхом направлення зустрічних запитів

53 – обстеження спільно з службами у справах дітей та ін.

 

            Соціально-трудові відносини

На виконання розпорядження голови обласної державної адміністрації від 24.11.2017 № 622 “Про розроблення проектів обласної, районних та міських програм зайнятості населення на період до 2020 року”, в районі розроблено “Програму зайнятості населення Перечинського району на період до 2020 року”, яка схвалена розпорядженням голови районної державної адміністрації від 21.02.2018 № 56 та  затверджена сесією Перечинської районної ради від 14.06.2018 р. № 436.

В основу Програми зайнятості населення покладено основні напрями „Програми економічного і соціального розвитку району”. При розробці районної Програми зайнятості населення на період до 2020 року враховано ситуацію, що склалася на підприємствах та організаціях району, використано відповідні дані районного центру зайнятості, районного відділу статистики, підприємств, організацій району, а також вимог Закону України „Про зайнятість населення”.

Програмою на 2018 рік  заплановано створити 220 нових робочих місць. Протягом    січня – грудня 2018 року в районі створено 251 нове робоче місце, що становить 114,1% від запланованого. З них: юридичними особами – 92, фізичними особами згідно трудових угод – 46, зареєстровано фізичних осіб, як підприємців – 113 ( за січень – грудень 2017 року – 262, з них: юридичними особами – 83, фізичними особами згідно трудових угод – 71, зареєстровано фізичних осіб, як підприємців – 108).

Для забезпечення легалізації зайнятості, з метою виведення заробітної плати з тіньового сектору економіки, посилення соціального захисту працівників, збільшення надходження до бюджету всіх рівнів та державних соціальних страхових фондів в районі розпорядженням голови райдержадміністрації від 07.02.2017 № 33 утворено районну робочу групу з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, забезпечення реалізації рішень, спрямованих на підвищення рівня оплати праці та дотримання норм законодавства в частині мінімальної заробітної плати.

Відповідно до Положення, основні завдання робочої групи – координація дій місцевих органів виконавчої влади щодо забезпечення легалізації найманої робочої сили та виведення заробітної плати і зайнятості з “тіньового” сектора економіки, вивчення проблемних питань, що впливають на ці процеси. Офіційне оформлення трудових відносин між роботодавцями і найманими працівниками та легалізація виплати заробітної плати – важливий напрямок співпраці управління соціального захисту населення райдержадміністрації, управління Пенсійного фонду, податкової інспекції та центру зайнятості. Відповідними службами району здійснюється постійна системна робота щодо забезпечення достовірності та об’єктивності щоквартальної звірки даних щодо кількості найманих працівників, за яких сплачуються страхові внески, заборгованості з виплат, визначення відповідності кількості найманих працівників обсягам господарської діяльності.

Також одним із напрямків діяльності робочої групи є  проведення інформаційно – роз’яснювальної роботи із суб’єктами господарювання  та населення району щодо соціальних ризиків громадян, з якими не оформлено трудові відносини та про відповідальність роботодавців за нелегальне працевлаштування працівників, а також виплати заробітної плати найманим працівникам не менше мінімальної заробітної плати, встановленої законодавством.

Протягом січня – грудня 2018  року проведено 12 засідань робочої групи, на яких розглядалися питання стану дотримання законодавства про працю, зайнятість та виплату заробітної плати роботодавцями на території району.

 

Оплата праці

Управлінням соціального захисту населення ведеться щомісячний моніторинг середньомісячної заробітної плати в розрізі підприємств району як виробничої так невиробничої сфер, а також щоквартальний моніторинг середньомісячної заробітної плати  по району Управлінням соціального захисту населення ведеться щомісячний моніторинг середньомісячної заробітної плати в розрізі підприємств району як виробничої так невиробничої сфер, а також щоквартальний моніторинг середньомісячної заробітної плати  по району.

Середньомісячна заробітна плата штатних працівників району за ІV квартал 2018 року згідно інформації головного управління статистики у Закарпатській області склала 8578,00 грн. У відповідності до рівня прожиткового мінімуму для працездатної особи (1762,00 грн.) складає 486,8 відс. У відсотках до середнього рівня по області (8963,00 грн.) розмір заробітної плати складає 95,7 відс. Середньомісячна заробітна плата працівників за ІV квартал 2018 року у відповідності до аналогічного періоду 2017 року збільшилася на 2099,00 грн. Темп зростання середньомісячної заробітної складає – 132,4 відс.

Станом на 01.01.2019 року заборгованість із виплати заробітної плати на підприємствах основного кола щомісячної статистичної звітності відсутня.

На засіданнях районної комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати, пенсій, стипендій,  інших соціальних виплат та податкового боргу (за січень – грудень 2018 року проведено 12 засідань) постійно розглядається стан погашення заборгованості до Пенсійного фонду України та стан погашення заборгованості по єдиному соціальному внеску.

Зменшено заборгованість  по платежах до Пенсійного фонду України в порівнянні до початку року на 75,4 тис. грн.  (або на 88,1%). Заборгованість станом на 01.01.2018 року складала 635,3 тис. грн., станом на 01.12.2018 року – 559,9 тис. грн.

 

            Розгляд звернень громадян   

Важливим напрямком роботи керівництва управління соціального захисту населення є розгляд звернень громадян, адже вони є відображенням тих соціально-економічних, морально-правових та інших проблем, що мають місце у суспільстві. Населення часто не встигає за змінами у нормативно-правовій базі з тих чи інших життєво-важливих питань. Саме тому у 2018 році збільшилася кількість звернень на «Урядову гарячу лінію». Всі звернення громадян вчасно розглянуто в межах чинного законодавства. Найбільш актуальними для населення краю залишаються питання отримання субсидій та соціальних виплат різного характеру.

 

 

Начальник управління                                                                         В.ЦВІК

 

Comments are closed.

Перейти до вмісту